AFC و FFA قضاوت فغانی در لیگ استرالیا را تأیید کردند، فغانی: فرصتی فوق العاده و تصمیمی بزرگ بود

به گزارش تایمر سرگرمی، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال استرالیا (FFA) تأیید کردند که علیرضا فغانی از فصل پیش رو در لیگ استرالیا سوت خواهد زد.

AFC و FFA قضاوت فغانی در لیگ استرالیا را تأیید کردند، فغانی: فرصتی فوق العاده و تصمیمی بزرگ بود

به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اطلاع داد با اعلام فدراسیون فوتبال استرالیا (FFA)، علیرضا فغانی، یکی از بهترین داوران دنیا با قرارادی تمام وقت در فصل 20-2019 در اِی لیگ استرالیا داوری خواهد نمود.

فغانی اخیر بنا به دلایل خانوادگی و البته پیشنهاد فدراسیون فوتبال استرالیا برای قضاوت در لیگ این کشور تصمیم گرفت از ایران به استرالیا مهاجرت کند. فغانی که در جام ملت های آسیا 2019، دو بازی قضاوت کرد و در جام دنیای 2018 هم چهار بازی را سوت زد که یکی از آنها دیدار رده بندی بین دو تیم بلژیک و اسکاتلند بود، در سال های 2016 و 2018 به عنوان داور سال آسیا نام گرفت.

کریس نیکو، رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا که در عین حال رئیس کمیته داوران این فدراسیون هم هست، در تمجید از این داور ایرانی گفت: این افتخاری بزرگ برای ما است که داوری با پیشنه علیرضا فغانی در اختیار داشته باشیم که به اِی لیگ استرالیا ملحق شد و می خواهم از استربر دلوفسکی، رئیس اتحادیه داوران حرفه ای فوتبال استرالیا که به خاطر روابط حرفه ای اش باعث تسهیل انتصاب فغانی شد، تشکر کنم.

وی اضافه کرد: بی نهایت خوشحالیم که علیرضا و خانواده اش استرالیا را به عنوان مهاجرت انتخاب کردند و این تصمیم آسانی برای ما بود که داوری در اِی لیگ استرالیا را به او پیشنهاد دهیم. تجربه بین المللی فغانی برای مسابقات لیگ بسیار مفید و ارزشمند خواهند بود. او همچنین این قابلیت را خواهد داشت تا توصیه هایی برای داوران جوانان ما داشته باشد. بی صبرانه منتظر دیدن او در زمین مسابقه در فصل پیش روی اِی لیگ استرالیا هستیم.

علیرضا فغانی هم در مورد چالش جدیدش گفت: وقتی با خانواده ام تصمیم گرفتیم به استرالیا بیاییم، این فرصت فوق العاده ای بود که در اِی لیگ استرالیا داوری کنم. ترک ایران تصمیم بزرگی بود اما بی نهایت قدردان خدا هستم که هنوز هم می توانم به صورت حرفه ای در یکی از بهترین لیگ های آسیا داوری کنم و به کارم به عنوان داور بین المللی ادامه دهم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 374

به "AFC و FFA قضاوت فغانی در لیگ استرالیا را تأیید کردند، فغانی: فرصتی فوق العاده و تصمیمی بزرگ بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AFC و FFA قضاوت فغانی در لیگ استرالیا را تأیید کردند، فغانی: فرصتی فوق العاده و تصمیمی بزرگ بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید