7 ماه دیگر اولین محموله واکسن کرونا به افغانستان می&zwnjرسد

به گزارش تایمر سرگرمی، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان با اعلام اینکه تا هفت ماه دیگر اولین محموله واکسن کرونا وارد این کشور خواهد شد، از مردم خواست که تا آن زمان تدابیر بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

7 ماه دیگر اولین محموله واکسن کرونا به افغانستان می&zwnjرسد

اکمل سمسور روز چهارشنبه طی نشست خبری در کابل گفت که افغانستان از دو مرجع واکسن کرونا دریافت خواهد کرد که یکی از ائتلاف بین المللی واکسن کرونا و مرجع دیگر هم بانک جهانی است.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اضافه نمود که تا به امروز بانک جهانی 100 میلیون دلار و بانک توسعه آسیایی هم 50 میلیون دلار برای تهیه واکسن کرونا به افغانستان کمک کرده اند.

سمسور اضافه نمود که ائتلاف بین المللی واکسن کرونا متعهد شده است طی دو سال آینده برای 20 درصد از جمعیت این کشور در شش مرحله واکسن کرونا تهیه کند.

وی گفت: اولین محموله قرار است برای سه درصد جمعیت کشور تا هفت ماه آینده وارد افغانستان شود و نخستین محموله به گروه های آسیب پذیر جامعه اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اضافه نمود که برای 20 میلیون نفر از جمعیت این کشور هم بانک جهانی طی دو سال واکسن تهیه می نماید.

سمسور اضافه نمود که اگر تولید واکسن در بازار بیش تر شود، مقدار واکسنی که وارد کشور می شود، نیز بیش تر خواهد شد و در حال حاضر کار روی ایجاد سردخانه برای نگهداری آن آغاز شده است.

وی همچنین گفت که از طرف دیگر، وزارت بهداشت افغانستان آموزش نیروهای ویژه برای اختصاص واکسن کرونا را آغاز کرده است و هر فردی که واکسن دریافت کند به وی یک کارت ویژه هم داده می شود.

اکمل سمسور تأکید کرد که واکسن کرونا از طرف ائتلاف بین المللی واکسن به صورت رایگان در اختیار افغانستان قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان گفت که براساس مطالعات اجرا شده، اگر 40 درصد جمعیت کشور واکسینه شوند معافیت گله ای شکل می گیرد.

وی اضافه نمود که اگر پس از آن مشخص شد که به واکسن بیش تری نیاز است، دولت برای خرید و تهیه واکسن اقدام می کند.

سمسور به مردم هشدار داد که شمار مبتلایان به این ویروس همزمان با شمار جان باختگان در کشور با آغاز موج دوم افزایش یافته است.

آخرین آمار وزارت بهداشت افغانستان نشان می دهد که طی 24 ساعت گذشته 230 مورد مثبت ثبت شده و شش تن هم جان باخته اند که با آن رقم شمار مبتلایان به 48 هزارو 363 نفر و شمار جان باختگان نیز به یکهزارو 908 نفر افزایش یافته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1352

به "7 ماه دیگر اولین محموله واکسن کرونا به افغانستان می&zwnjرسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ماه دیگر اولین محموله واکسن کرونا به افغانستان می&zwnjرسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید