یک نماینده مجلس: نماز جمعه لغو شد اما برنامه مهران مدیری با حضور مردم اجرا می شود

به گزارش تایمر سرگرمی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وقتی نماز جمعه لغو شده چرا برنامه دورهمی با حضور مردم اجرا می شود؟

یک نماینده مجلس: نماز جمعه لغو شد اما برنامه مهران مدیری با حضور مردم اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور مردم در برنامه دورهمی با توجه به هشدارهای داده شده درباره عدم حضور در تجمعات گفت: گویا هیچ احساس خطری از این بابت وجود ندارد، یا میان مردم و دولت اعتمادی نیست یا مردم به سلامتی خوشان بی توجه هستند.

بشیر خالقی در مصاحبه با ایلنا درباره حضور مردم در برنامه دورهمی با وجود تاکید بسیار مسئولان نظام سلامت کشور درباره جلوگیری از تجمعات برای مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدا تمام مرخصی ها و تعطیلاتی که در نظر گرفته شده است، عملا به این خاطر بوده که مردم در خانه بمانند و در هیچ گونه تجمعاتی شرکت نکنند تا از اشاعه ویروس جلوگیری شود. گویا هیچ احساس خطری از این بابت وجود ندارد، یا میان مردم و دولت اعتمادی نیست یا مردم به سلامتی خوشان بی توجه هستند. همه این اقدامات انجام شده تا مردم حافظ سلامت خودشان باشند.

خالقی در واکنش به دعوت برنامه دورهمی از مردم برای حضور در این برنامه، گفت: وقتی اعلام خطر می شود، باید همه رعایت کنند، ویروس که مرزی ندارد و از هرکجا که بتواند وارد می شود. مردم عموما رعایت نمی کنند و حتی در خیابان هم می بینیم که بدون ماسک و دستکش تردد دارند و مسافرت می فرایند.

وی اضافه کرد: دولت تا جایی که توانسته مساله را کنترل کرده است، اما طبق گزارشات پلیس دیدیم که مردم در جاده چالوش، کرج- قزوین در حال تردد بودند، با این تفاسیر به این نتیجه می رسیم که این فرهنگ هنوز میان مردم ما جا نیفتاده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: این مساله حتی مسئولیت شرعی دارد. وقتی نماز جمعه تعطیل می شود، چرا تجمعی دیگر باید صورت بگیرد؟ مردم باید بدانند که اگر در تجمعات باشند و رعایت نکنند حتما با مسائل عدیده ای روبرو خواهند شد.

خالقی در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی دارد با توجه به هشدارهای داده شده مردم در برنامه دورهمی به شکل حضوری شرکت کنند؟ گفت: مردم در مقابل سلامت خود و دیگران مسئول هستند، ویروس کرونا در چین جمع شد، زیرا مردم همکاری کردند. این مساله شوخی بردار نیست، زیرا برای ویروس کرونا دارو و واکسن خاصی وجود ندارد. وقتی خطر کرونا ویروس جدی گرفته نشود، طبیعتا تلفات هم بالا می رود. گویا برای یک عده مهم نیست که جان خود را بیخود و بی جهت از دست بدهند و این یک نوع خودکشی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سه حق گردن انسان است که شامل حق خود، حق الناس و حق الله است و بالاترین و مهم ترین آن حق الناس است. اگر ما بهداشت و مراقبت های لازم را رعایت نکنیم و موجب بیماری دیگران شویم، قطعا مسئولیت بیماری او نیز گردن ما می افتد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 845

به "یک نماینده مجلس: نماز جمعه لغو شد اما برنامه مهران مدیری با حضور مردم اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نماینده مجلس: نماز جمعه لغو شد اما برنامه مهران مدیری با حضور مردم اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید