گزارش عفو بین الملل از کشته شدن 16 تن در تظاهرات اتیوپی

به گزارش تایمر سرگرمی، سازمان عفو بین الملل گفت، همزمان با تظاهرات علیه نخست وزیر اتیوپی، تاکنون دست کم 16 تن در اثر اقدامات خشونت آمیز روزهای اخیر در این کشور کشته شدند.

گزارش عفو بین الملل از کشته شدن 16 تن در تظاهرات اتیوپی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت النشره، یک محقق سازمان ملل گفت: تاکنون از مرگ 16 تن در اتیوپی در جریان تظاهرات مردمی علیه آبی احمد، نخست وزیر این کشور و برنده جائزه صلح نوبل اطمینان حاصل نموده ایم، اما انتظار می رود این تعداد با وجود گزارش های جدیدی که هنوز صحت آنها تأیید نشده اند، بیشتر گردد.

وی اضافه نمود: این اقدامات خشونت آمیز شامل تیراندازی توسط نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان بود، اما کم کم حوادث به طور فزاینده ای به درگیری های قومی و مذهبی تبدیل شدند و بعضی از مردم به دلیل ضرب و شتم با چوب و سلاح سرد زندگی خود را از دست دادند و بعضی از خانه ها هم در آتش سوختند. مردم حتی از گلوله و اسلحه سبک نیز علیه یکدیگر استفاده کردند.

وی ادامه داد: من درباره آخرین تحولاتی که در طول شب اتفاق افتاده است، هیچ جزئیاتی در اختیار ندارم اما هیچ نشانه ای مبنی بر فروکش کردن این اقدامات و حوادث وجود ندارد.

آموزشگاه صلح نوبل، نخست وزیر اتیوپی را به دلیل کوشش هایش برای برقراری صلح میان این کشور و اریتره به عنوان برنده جایزه صلح نوبل 2019 انتخاب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 488

به "گزارش عفو بین الملل از کشته شدن 16 تن در تظاهرات اتیوپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش عفو بین الملل از کشته شدن 16 تن در تظاهرات اتیوپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید