گرمخانه ها می توانند محل انتشار کرونا شوند، مشکل ازدحام جمعیت

به گزارش تایمر سرگرمی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ارتباط با شرایط گرمخانه های پایتخت و شرایط بهداشتی این اماکن، نکاتی را متذکر شد.

گرمخانه ها می توانند محل انتشار کرونا شوند، مشکل ازدحام جمعیت

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در نشست مشترک با معاونان بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، که به منظور آنالیز شرایط گرمخانه های استان تشکیل شد، ضمن تقدیر از همکاری های مجموعه شهرداری از روزهای آغازین شیوع کرونا در راستای مقابله با این بیماری به لزوم مستند سازی اقدامات مثبت انجام شده در این خصوص اشاره نمود.

وی با اشاره به لزوم تعامل بیشتر و ایجاد ظرفیت های نوین بین بخشی به اهمیت و نقش گرمخانه ها در جلوگیری از مرگ افراد بی خانمان به ویژه در فصول سرد سال اشاره نمود و گفت: بدون شک وجود این مراکز از مرگ افراد بی خانمان در فصل سرما جلوگیری نموده است به نحوی که در طی سال اخیر حتی شاهد یک مورد از این مرگ ها در سطح شهر تهران نبودیم و این حاکی از تمشیت خوب این موضوع در تهران است.

زالی، گرمخانه را ماوایی برای افراد بی سرپناه برشمرد که از نظر اجتماعی در انتهای خط قرار دارند و شهرداری با این اقدام نوع محبت آمیز از این افراد حمایت می نماید.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، این گرمخانه ها از نظر توسعه کمی احتیاج به گسترش دارند و این دستاورد خوب شهرداری باید با یاری و همکاری سایر بخش ها و سازمان ها توسعه یابد.

وی مهم ترین مشکل گرمخانه ها را ازدحام مددجویان برشمرد که لازمه برطرف آن گسترش زیرساخت ها است و با اشاره به گزارش های ارائه شده در جلسه اظهار داشت: توجه به ضدعفونی کردن سطوح و البسه و تهویه و رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار مسئولان این مراکز واقع شده است.

زالی، همکاری ارگان ها و سازمان های مختلف را برای توسعه کمی و افزایش ظرفیت گرمخانه های تهران لازم برشمرد و یادآور شد: این افراد در صورت ابتلاء به کرونا می توانند به عنوان خوشه های بالقوه انتشار بیماری در سطح شهر باشند.

وی همچنین بر لزوم استقرار مراکز کاهش مخاطرات(DIC) در گرمخانه ها تاکید نمود و گفت: این اقدام ضمن اینکه باعث افزایش تعداد افرادی می گردد که در شمول این خدمات قرار دارند، ترددهای غیر ضروری آنها برای دریافت این خدمات در سطح شهر را کاهش می دهد.

زالی پیشنهاد کرد تیم مشترکی متشکل از نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت با رویکرد حل مسئله چک لیستی تهیه نموده و بر اساس استانداردهای لازم مددسراهای مذکور در سطح تهران را مورد بازدید قرار دهند. در نهایت گزارش تفصیلی راجع به مختصات، کمبودها، ظرفیت، احتیاجها، زیرساخت های لازم در قالب یک بسته پیشنهادی تهیه گردد تا به منظور تصمیم گیری برای وزارت بهداشت ارسال گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1438

به "گرمخانه ها می توانند محل انتشار کرونا شوند، مشکل ازدحام جمعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمخانه ها می توانند محل انتشار کرونا شوند، مشکل ازدحام جمعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید