کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع بیمارستان&zwnjهای آلمان تا نگرانی انگلیس درباره اختلال در فرایند تحویل واکسن

به گزارش تایمر سرگرمی، جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انجمن بیمارستان های آلمان درباره پر شدن ظرفیت بیمارستان ها در بعضی ایالات و ازدحام بیماران در بخش های آی سی یو هشدار داده و انگلیس هم نگران اختلال در فرایند تحویل واکسن ها به دلیل مسئله برگزیت است.

کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع بیمارستان&zwnjهای آلمان تا نگرانی انگلیس درباره اختلال در فرایند تحویل واکسن

با ما سفر کنید و با سفر ارزان به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی و اجتماعی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شرایط پر ازدحام بیمارستان های آلمان

بر اساس جدیدترین اخبار کرونا از اروپا بیمارستان ها در آلمان با توجه به فشارهای روزافزون به مرزهای ظرفیت مجاز خود رسیده اند.

گرالد گراس، رئیس انجمن بیمارستان های آلمان (DKG) در این باره گفته است: در بعضی ایالات آلمان مانند زاکسن شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه پنج برابر بالاتر از آوریل است. در این ایالت کلینیک ها به مرزهای ظرفیت مجاز خود رسیده و یا از این مرز هم گذشته اند.

بر اساس اطلاعات این نهاد آلمانی در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه حدود 40 درصد بیشتر از تعداد بستری ها در این بخش در موج اول کرونا در بهار است.

نگرانی انگلیس درباره اختلال در زمان تحویل واکسن ها به دلیل مسئله برگزیت

انگلیس هم به دلیل مسئله برگزیت از به وجود آمدن تاخیر در زمان تحویل واکسن کرونا در مرزها و بنادر انگلیس نگران است. بنابراین اکنون یک طرح اضطراری از طرف دولت ارائه می گردد که پیش بینی می نماید انتقال این واکسن با هواپیماهای نظامی انجام گردد. گاردین با اعلام اینکه واکسن های انگلیس در بلژیک فراوری می گردد این خبر را منتشر نموده است.

کلینیک های اتریش به مرزهای ظرفیت مجاز خود رسیده اند

گزارش ها حاکی از آن است که اولین کلینیک ها در اتریش هم اعلام نموده اند که دیگر قادر به پذیرش بیماران کرونایی نیستند و ظرفیت آن ها پر شده است. این خبر را پزشکان بیمارستان ها اعلام نموده اند. در بعضی مناطق اتریش گزارش شده که بعضی بیمارستان ها به دلیل نداشتن جا بیماران خود را رد نموده اند.

شروع واکسیناسیون جمعی در انگلیس از روز سه شنبه

انگلیس هم از روز سه شنبه واکسیناسیون علیه کرونا را شروع می نماید. دولت انگلیس اعلام نموده که اولویت دریافت واکسن برای افراد بالای هشتاد سال، کارکنان بخش های بهداشت و سلامت و ساکنان خانه های سالمندان است. پیش بینی شده است که در اولین هفته حدود 800 هزار دوز واکسن در دسترس قرار گیرد.

انگلیس در روز چهارشنبه به عنوان اولین شرکت غربی واکسن کرونای محصول مشترک شرکت های فایرز و بیونتک را تایید کرد.

مرکل: پیروزی بر کرونا در عرض چند ماه با واکسن کرونا ممکن نیست

صدر اعظم آلمان در سخنانی درباره پیروزی بر ویروس کرونا به وسیله واکسن هایی که به زودی در دسترس قرار می گیرد ابراز امیدواری نموده است. وی البته این پیروزی را در عرض چند ماه امکان پذیر ندانست.

مرکل در پیام ویدئویی خود تاکید نمود: بعد از گذشت بیش از نه ماه از بحران کرونا اکنون نوری در خاتمه تونل دیده می گردد. این امیدواری وجود دارد که به زودی یک یا چندین واکسن در دسترس قرار گیرد؛ در این صورت ما می توانیم به صورت گام به گام با این ویروس مبارزه کنیم.

وزیر بهداشت اتریش: شرایط همچنان جدی است

وزیر بهداشت اتریش شرایط کرونایی در کشورش را همچنان بسیار جدی و آمار مبتلایان و مرگ ها را بالا دانسته و از شهفرایندان خواست به قواعد و محدودیت ها پایبند باشند.

225 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 17767 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد و 225 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وخامت اوضاع در خانه های سالمندان آلمان

شرایط خانه های سالمندان در آلمان هم در دوران بحران کرونا به صورت روزافزون بدتر می گردد. یکی از مقام های مسئول دراین بخش در این باره گفته است: ما نمی دانیم با توجه به شرایط موجود چگونه در بعضی از این خانه های سالمندان در هفته های آِینده باید خدمات ارائه دهیم. در حال حاضر بعضی از کارکنان با تست کرونای مثبت در این نهادها مشغول به کارند.

به گفته وی بسیاری از کارکنان این بخش ها بعد از گذشته 9 ماه از بحران کرونا دیگر به مرزهای صبر و استقامت رسیده اند.

662 مرگ روزانه کرونایی در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا شب گذشته از مرگ 662 مورد دیگر از شهفرایندان در اثر ابتلا به کرونا اطلاع دادند. 21052 نفر هم بیمار جدید ابتلا به این بیماری طی 24 ساعت در این کشور به ثبت رسیده است.

انگلیس هم از 15539 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 397 مرگ جدید کرونایی اطلاع داده است.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره به وجود آمدن اختلافات درباره چگونگی توزیع واکسن ها

وزیر بهداشت آلمان هم درباره به وجود آمدن اختلافات برای تقسیم واکسن کرونا در دوران شروع به کار واکسیناسیون و با توجه به محدود بودن دوزهای واکسن های در دسترس قرار گرفته ابراز نگرانی نموده است.

رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم اعلام نموده بعد از در دسترس قرار دریافت کرونا با کمال میل و بدون تردید از آن استفاده خواهد نمود.

ارتش آلمان هم روزانه 18 هزار نفر را واکسینه خواهد نمود

ارتش آلمان هم می خواهد در فرایند واکسیناسیون شهفرایندان وارد کار شده و روزانه حدود 18 هزار نفر را واکسینه کند.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در لیتوانی

در لیتوانی هم تعداد مبتلایان به کرونا برای سومین روز متوالی رکورد بالایی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در روز شنبه در این کشور 2848 نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شده اند.

216 مرگ کرونایی روزانه در فرانسه

تعداد افراد جدید مبتلا به کرونا در فرانسه هم مجددا افزایش پیدا نموده و براساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در روز شنبه حدود 12923 نفر در 24 ساعت در این کشور به کرونا مبتلا شدند. در این مدت حدود 216 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی تا به حال در فرانسه 2281475 نفر به کرونا مبتلا شده و 54981 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1709991 نفر به کرونا مبتلا شده و 59514 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1705971 نفر به کرونا مبتلا شده و 61014 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا هم تا به حال 1699145 نفر به کرونا مبتلا شده و 46252 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در آلمان هم تا به حال 1170095 نفر به کرونا مبتلا شده و 18975 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1345

به "کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع بیمارستان&zwnjهای آلمان تا نگرانی انگلیس درباره اختلال در فرایند تحویل واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از وخامت اوضاع بیمارستان&zwnjهای آلمان تا نگرانی انگلیس درباره اختلال در فرایند تحویل واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید