پیش بینی هواشناسی تابستان کانادا؛ از سیل در شرق تا آتش سوزی در غرب

به گزارش تایمر سرگرمی، کریس اسکات، رئیس این شبکه در مصاحبه ای پیش بینی های این سازمان را برای آب و هوای کانادا در مناطق مختلف اعلام کرد. براساس گفته های اسکات، انتاریو و کبک در تمام طول تابستان، همچون ماه می شاهد بارندگی خواهند بود که این موضوع می تواند خطر سیل در بعضی مناطق را افزایش دهد.

پیش بینی هواشناسی تابستان کانادا؛ از سیل در شرق تا آتش سوزی در غرب

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا نوروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این در حالیست که هوای گرم و خشک در مناطق غربی کانادا ممکن است با خطر افزایش آتش سوزی محیطهای طبیعی همراه باشد. این تهدیدها مناطقی مانند بریتیش کلمبیا، غرب آلبرتا، قلمروهای شمالی و یوکون را در تابستان پیشرو تهدید می نماید.

بر اساس پیش بینی های این مرکز، به غیر از بریتیش کلمبیا که سلطان گرمای این تابستان خواهد بود، تابستان سال جاری به خاطر گرمایش شاخص نخواهد بود.

پیش بینی آب و هوای مناطق مختلف کانادا بر اساس اعلام این شبکه هواشناسی به صورت زیر خواهد بود:

انتاریو و کبک

بر مبنای نتایج تحقیقات صورت گرفته، شمال استانهای انتاریو و کبک دارای هوای خنک تری نسبت به سالهای گذشته خواهند بود و برای بخشهای جنوبی این استانها دمای نزدیک به نرمال همراه با افزایش بارندگی پیش بینی می گردد. در واقع انتاریو و کبک روزهای خیلی گرم خواهند داشت ولی تعداد این روزها به اندازه تابستان گذشته نخواهد بود.

اسکات همچنین با اشاره به قربانیان گرما در سال گذشته گفت: تابستان گذشته مرگبار بود و برمبنای پیش بینی ها سال جاری به آن اندازه گرم نخواهد شد.

همچنین بخوانید سیل در کبک: هنوز برای نفس راحت کشیدن، خیلی زود است

نکته قابل توجه در خصوص این منطقه این است که احتمال وقوع دوره های سنگین بارندگی در بخشهای جنوبی وجود دارد و این امر ممکن است به افزایش سطح بارندگی بیش از میزان میانگین منجر گردد.

در واقع هوای مرطوبی که در سراسر بهار وجود داشت در تابستان نیز ادامه خواهد داشت که امکان دارد با افزایش خطر سیل های ناگهانی همراه باشد. این سیل ها ممکن است مشابه سیل تورنتو در جولای سال 2013 و سیل برلینگتون انتاریو در سال بعد آن باشد.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا تابستانی گرمتر و خشکتر از همواره را تجربه خواهد نمود به طوری که در طول این دوره خطر آتش سوزی محیطهای طبیعی مانند جنگلهای منطقه وجود خواهد داشت.

به گفته اسکات تا کنون روزهای گرمی را از سر گذرانده ایم و به نظر می رسد که این فرایند در ماه ژوئن هم به همین ترتیب ادامه داشته باشد.

او همچنین هشدار داد که امکان این وجود دارد که موج گرما و کاهش بارندگی به ویژه در مناطق شهری باعث کمبود آب گردد.

فلات مرکزی کانادا

شبکه هواشناسی برای منطقه فلات مرکزی کانادا، جایی که به احتمال زیاد کشاورزان آن منطقه نگران شرایط خشکسالی اش باشند، سطح بارش کمی پایینتر از متوسط را پیش بینی نموده است.

براساس گفته های رئیس هواشناسی، آلبرتا آب و هوای بی ثباتی را تجربه خواهد نمود و در تابستان این منطقه هوا در هفته های مختلف به صورت متناوب گرم و سرد خواهد شد.

در مناطق بین ادمونتون و کلگری دمای هوا و میزان بارشها نزدیک به شرایط عادی هرساله پیش بینی می گردد. در این مناطق تابستانی با آب و هوای متغییر، همراه با رعد و برق و تگرگ، حاکم خواهد بود که بخشی از آب و هوای همیشگی تابستان در این منطقه هاست.

برای ساسکاچوان و مانیتوبا دمای هوا کمی پایینتر از حالت نرمال و بارشها نزدیک به شرایط نرمال پیش بینی می گردد.

منطقه آتلانتیک کانادا

براساس پیش بینی اسکات، استانهای منطقه آتلانتیک می توانند منتظر دمایی مشابه سالهای گذشته باشند. در بخشهای جنوبی نیز حرکت رطوبت از گرِیت لِیک (Great Lakes) موجب خواهد شد که در منطقه ماریتایمز (Maritimes) گاهی دما از حد نرمال فراتر رود.

به گفته اسکات اگر چه نباید نگران حرارت بالا در ماه ژوئن باشیم ولی باید خودمان را برای رطوبت بالا در ماه های جولای و آگست آماده کنیم.

همچنین بخوانید تلفات موج گرمای مونترال به یازده نفر رسید

شمال کانادا

در کانادای شمالی براساس پیش بینی ها انتظار می رود که هرچه از یلونایف (Yellowknife) به سمت غرب می رویم - به ویژه یوکون- دمای هوا در فصل تابستان بالاتر از حد نرمال باشد.

برای مناطق نزدیک به مرز آلاسکا، شبکه هواشناسی هوایی کمی گرمتر از نرمال را پیش بینی می نماید ولی در نونوات دمای هوا و سطح بارندگی در حد نرمال خواهد بود.

آب و هوا تابستان

منبع: مداد
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1185

به "پیش بینی هواشناسی تابستان کانادا؛ از سیل در شرق تا آتش سوزی در غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی هواشناسی تابستان کانادا؛ از سیل در شرق تا آتش سوزی در غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید