وزیر علوم: مقابله گسترده با تخلف علمی در دانشگاه های سراسر کشور از سال جدید

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر علوم گفت: با ابلاغ قانون مقابله با تخلف علمی، از سال جدید اقدام گسترده ای در دانشگاه های کشور انجام می گردد.

وزیر علوم: مقابله گسترده با تخلف علمی در دانشگاه های سراسر کشور از سال جدید

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره ادامه فروش خاتمه نامه ها علیرغم وضع قانون مقابله با تقلب علمی و تصویب آیین نامه اجرایی این قانون، اظهارداشت: برخورد با تخلفات علمی از چند وجه در حال پیگیری است.

وی گفت: به عنوان اقدام اول، با تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی این قانون کارگروه های مربوطه در دانشگاه های سراسر کشور ایجاد می گردد تا از وقوع این تخلف ها پیشگیری گردد. تجربه نشان داده که این موارد بیشتر در مراکز آموزشی که امکانات محدودی داشته اند اتفاق افتاده و اغلب افرادی که مرتکب این تخلف شده اند از کسانی هستند که باوجود علاقه به تحصیل و مدرک تحصیلی، به دلیل مشغله کاری فرصت انجام تفاوت درسی را ندارند.

وی گفت: با ابلاغ این قانون و تشکیل کارگروه های مربوطه در دانشگاه های سراسر کشور مقابله گسترده با تخلفات علمی از سال جدید رقم زده خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: در بخش دیگر، برخورد با تخلفات توسط اقدام مشترک وزارت علوم و نیروی انتظامی در دست انجام است و تاکنون هم برخوردهای موثری اجرا شده است و البته باید به این نکته توجه داشت که هیچ تخلفی تنها با تصویب قانون به خاتمه نمی رسد و همچنان نیازمند برخورد با تخلف هستیم.

به گفته وی، این برخوردها به توقف فعالیت بسیاری از مراکز غیرقانونی فروش خاتمه نامه منجر شده و در فعالیت بعضی مراکز هم وقفه ایجاد نموده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 325

به "وزیر علوم: مقابله گسترده با تخلف علمی در دانشگاه های سراسر کشور از سال جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم: مقابله گسترده با تخلف علمی در دانشگاه های سراسر کشور از سال جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید