وزیر علوم زمزمه های تغییر زمان کنکور توسط اعضای کمیسون آموزش مجلس را رد کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری زمزمه های تغییر کنکور سراسری توسط اعضای کمیسیون آموزش مجلس را رد کرد.

وزیر علوم زمزمه های تغییر زمان کنکور توسط اعضای کمیسون آموزش مجلس را رد کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه 134 ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: همه آموزش های ترم بعد باید حضوری باشد اما در شرایطی که پیش رو است پیش بینی کامل برای برگزاری مجازی ترم بعد شده است. با وجود این برای درس های عملی و واحد های عملی و کارگاهی کوشش می کنیم توزیع جمعیتی دانشجو در طول ترم به گونه ای انجام گردد که با تجمع و تراکم خیلی کمتر دانشجو در خوابگاه ها مواجهه شویم البته در صورتی که شرایط بیماری کرونا همچنان در کشور مثل شرایط فعلی باشد.

وزیر علوم در ادامه درباره شرایط تحصیل دانشجویان جدید الورود برای ترم تحصیلی بعدی اظهار کرد: دانشجویان جدید الورود ترم بعد در ابتدا باید حضوری در دانشگاه تحصیل نمایند تا با محیط دانشگاه آشنا شوند و بعد از آن اگر احساس شد که آموزش این دانشجویان هم باید در فضای مجازی دنبال گردد مثل سایر دانشجویان ادامه تحصیل خواهند داد و تجربه آموزش مجازی را هم کسب خواهند کرد.

غلامی ادامه داد: برنامه ورود دانشجو به وسیله 4 آزمون سراسری دکتری، ارشد، سراسری و کاردانی از ترم مهر ماه خواهد بود ولی امکان اینکه ورودی های کاردانی و کارشناسی 3 تا 4 هفته دیرتر از مهر به دانشگاه وارد شوند وجود دارد.

او در ادامه بیان نمود: سهمیه فرزندان هیات علمی برای ورود به دانشگاه را نداریم بلکه آنچه وجود دارد تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته برای فرزندان هیات علمی است. جابه جایی و تغییر رشته جزء آیین نامه های معمول دانشگاه ها است اما برای اینکه این دسته از دانشجویان بتوانند به محل زندگی والدینشان بروند تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شده و این انتقال به محل خدمت هنوز وجود دارد ولی برای تغییر رشته در حال اجرا اقداماتی برای تجدید نظر هستیم.

او درباره اصلاح سهمیه های کنکور نیز گفت: سهمیه های کنکور که مصوبه مجلس را دارد باید همه یاری نمایند و مجلس اگر علاقه مند به اقدامی در این زمینه است طرحی ارائه دهد.

وزیر علوم زمزمه های تغییر زمان برگزاری کنکور از سوی اعضای کمیسون آموزش مجلس را رد کرد و اضافه نمود: در جلسه کمیسیون آموزش نیز در این باره صحبت شد و در کمیسیون آموزش مجلس هم کسی موافق تعویق کنکور نبود فقط این اعضا هم نگرانی هایی که ما داریم را اعلام کردند. سازمان سنجش پیش بینی های لازم و کافی را انجام داده و امیدواریم بدون مشکل آزمون ها را برگزار کنیم. همین دانش آموزان دو هفته به صورت حضوری در جلسات امتحان نهایی شرکت نموده اند در حالی که برای شرکت در کنکور این داوطلبان را فقط 3 ساعت آن هم در یک فضای بازتر و با استاندارد بهتر احتیاج داریم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1093

به "وزیر علوم زمزمه های تغییر زمان کنکور توسط اعضای کمیسون آموزش مجلس را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم زمزمه های تغییر زمان کنکور توسط اعضای کمیسون آموزش مجلس را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید