وزیر خارجه چین: هرگز تحریم یکجانبه و قلدری آمریکا را نمی پذیریم

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر خارجه چین می گوید هرچند این کشور خواستار حل اختلافات با آمریکا است، اما هرگز تحریم های یکجانبه و قلدری واشنگتن را نخواهد پذیرفت.

وزیر خارجه چین: هرگز تحریم یکجانبه و قلدری آمریکا را نمی پذیریم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر خارجه چین می گوید پکن هرگز نخواهد پذیرفت که واشنگتن در برابر چین به قلدری و تحریم یکجانبه متوسل گردد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، وانگ که روز آدینه در نشستی در پکن صحبت می کرد، گفت: ما آماده ایم به وسیله گفت وگو و بحث های مبتنی بر برابر و احترام متقابل تضادها و اختلاف ها با ایالات متحده را حل کنیم، اما هرگز تحریم های یکجانبه یا قلدری را نخواهیم پذیرفت.

وی همچنین آمریکا را مایه دردسر دنیا توصیف کرد و گفت چین اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی دهد و دست های سیاه مداخله گر در هنگ کنگ را قطع می نماید.

پکن پیش از این هم از واشنگتن به دلیل حمایت از معترضات ضددولتی در هنگ کنگ انتقاد نموده و گفته است که آمریکا کوشش می نماید ثبات و امنیت چین را تضعیف کند.

وزیر خارجه چین در اظهارات تازه اش گفت آمریکا حملاتی عامدانه علیه پکن انجام داده و کوشش می نماید با تهمت زدن، به تمامیت سرزمینی، عزت ملی و منافع محوری این کشور ضربه بزند.

اظهارات این مقام ارشد چینی در حالی مطرح می گردد که واشنگتن و پکن روز گذشته بعد از ماه ها مذاکره پایان بر سر مرحله نخست کاهش تعرفه ها، به توافق دست یافتند.

با این وجود، مقام های آمریکایی همچنان چین را تهدید نخست پیش روی خود توصیف نموده اند. در سند راهبرد امنیت ملی آمریکا در سال 2017، برای اولین بار از چین به عنوان یک رقیب عمده و تهدیدی در آینده یاد شده که واشنگتن باید برای محدود کردن مؤلفه های قدرت آن کوشش کند.

واشنگتن همزمان با اقداماتی از جمله به راه انداختن جنگ تجاری، افزایش حضور نظامی در منطقه ایندوپاسیفیک، کوشش برای محدود کردن دسترسی چین به شبکه فناوری کشورهای غربی، حمایت از ناآرامی ها در هنگ کنگ و افزایش مراودات با تایوان، به تشدید تنش با پکن دامن زده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 511

به "وزیر خارجه چین: هرگز تحریم یکجانبه و قلدری آمریکا را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: هرگز تحریم یکجانبه و قلدری آمریکا را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید