هیاتی از طالبان وارد مسکو شد

به گزارش تایمر سرگرمی، نمایندگان سیاسی طالبان در دو سال اخیر چند بار برای مذاکره با دولت افغانستان و نمایندگان احزاب این کشور به مسکو سفر نموده اند.

هیاتی از طالبان وارد مسکو شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

هیاتی از گروه طالبان روز پنجشنبه برای انجام مذاکره وارد مسکو شد.

به گزارش ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، به نقل از سهیل شاهین سخنگوی این گروه گفت که این هیات از دفتر سیاسی طالبان در دوحه به روسیه آمده است.

هیات یاد شده متشکل از چهار نفر است و سرپرستی آن را فردی به نام شهاب الدین دلاور برعهده دارد.

آخرین بار نمایندگان گروه طالبان در ماه مارس(اسفند) سال 2021 برای شرکت در نشست گروه تروئیکا شامل روسیه، آمریکا و چین و هم پاکستان به مسکو سفر کردند.

رسانه روسی اعلام نمود که گروه طالبان پیشتر با نمایندگان احزاب سیاسی و جنبش های افغانستان در تهران مذاکره نموده است.

ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان به تازگی بر آمادگی مسکو برای میزبانی مذاکرات میان گروه طالبان و دولت افغانستان تاکید نمود و گفت: البته مسکو برای میزبانی چنین مذاکراتی آماده است اما دو طرف باید برای گفت وگوهای جدی و نه صرفا ملاقات در هر میدانی آماده باشند.

نمایندگان سیاسی طالبان در دو سال اخیر چند بار برای مذاکره با دولت افغانستان و نمایندگان احزاب این کشور به مسکو سفر نموده اند.

مقام های روس امیدوارند که بتوانند گروه طالبان را در مذاکرات صلح افغانستان مشارکت دهند و شرایط را برای حل و فصل سیاسی اوضاع این کشور پس از تکمیل فرایند خروج نیروهای آمریکایی از این کشور فراهم نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1726

به "هیاتی از طالبان وارد مسکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیاتی از طالبان وارد مسکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید