نحوه اعتراض به جریمه رانندگی

به گزارش تایمر سرگرمی، گاهی قبض جریمه به صورت هوشمند ثبت می گردد. در واقع باید در نظر داشت که دوربین های پلیس راهور سه تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را با تصاویر مستند لحظه وقوع تخلف، ثبت می نمایند.

نحوه اعتراض به جریمه رانندگی

اعتراض به قبوض جرایم رانندگی از موضوعات مهمی است که بسیاری از افراد در خصوص آن سؤال می پرسند. بیشتر این افراد به دلیل اینکه تخلفی به صورت اشتباه در خلافی آن ها ثبت شده است، به دنبال راهی برای اعتراض هستند. به طور مثال ممکن است شخصی با وجود اینکه خودروی وی در یک روز تعیین از پارکینگ منزل بیرون نیامده و در هیچ یک از معابر اصلی و فرعی شهر ترددی نداشته ، پیغامکی با این مضمون دریافت کند که در فلان تاریخ و ساعت، در فلان محل، به دلیل فلان تخلف جریمه شده است. دریافت این گونه از پیغامک ها در درجه اول باعث تعجب فرد و در نهایت منجر به اعتراض و شکایت از نیروی انتظامی می گردد. به همین منظور در خبرنگاران به آنالیز فرآیند اعتراض به جریمه رانندگی پرداخته شده است.

اعتراض به جریمه رانندگی

طبق ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رسیدگی به اعتراضات قبوض جرایم رانندگی در دو مرحله انجام می گردد.

در مرحله اول رسیدگی به صورت غیر حضوری و در واحد های پلیس + 10 انجام می گردد و در مرحله بعدی و در صورت درخواست مجدد اعتراض، متقاضیان می توانند به واحد های رسیدگی به تخلف در سراسر کشور مراجعه نمایند.

برای اطلاع از قبض جریمه رانندگی به همراه داشتن مدارکی از جمله کارت و شناسنامه خودرو و حضور مالک و نماینده قانونی برای اعتراض به قبوض جرایم رانندگی الزامی است.

همچنین برای اعتراض باید متقاضی حتماً ساکن منطقه ای باشد که در آنجا به واحد رسیدگی به تخلفات مراجعه نموده است و یا پلاک خودرو متعلق به آن استان باشد.

اعتراض به جریمه دوربین کنترل سرعت

تا به این قسمت در خصوص نحوه اعتراض به تخلفات رانندگی خودروهایی که راننده آن ها، قبض جریمه را در اختیار دارد شرح داده شد. اما گاهی قبض جریمه به صورت هوشمند ثبت می گردد. در واقع باید در نظر داشت که دوربین های پلیس راهور سه تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت غیرمجاز و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را با تصاویر مستند لحظه وقوع تخلف، ثبت می نمایند. این تصاویر برای راننده متخلف ارسال می گردد. گرچه احتمال بروز خطا در این روش بسیار کم و اندک و در حدود یک درصد است، اما با این حال غیر ممکن نیست، زیرا گاهی ممکن است رقمی از رقم های پلاک جابه جا و پیغام تخلف برای راننده دیگری ارسال گردد که اصلا در آن روز و ساعت در محل مورد نظر حضور نداشته است. بنابراین رانندگانی که به جرائم صادر شده توسط دوربین کنترل سرعت و تخلف رانندگی پلیس معترض هستند، می توانند به مراکز رسیدگی پلیس راهور تهران مراجعه نمایند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جریمه پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک جریمه دستکاری پلاک خودرو را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 892

به "نحوه اعتراض به جریمه رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه اعتراض به جریمه رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید