مینو محرز: کرونا تمام نشده است

به گزارش تایمر سرگرمی، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جوانان توصیه کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی، حلقه وصل انتقال ویروس کرونا از جامعه به خانواده نشوند.

مینو محرز: کرونا تمام نشده است

به گزارش ایرنا، مینو محرز اضافه کرد: این روز ها شاهد هستیم که خانواده ها در سایه غفلت از ویروس کرونا و جدی نگرفتن آن، به دورهمی و دید و بازدید پرداخته اند و سپس در مراجعه به پزشک، تست کرونای آنان مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: وقتی همه مراکز بازگشایی شد، خانواده ها به بهانه اینکه در دوران قرنطینه حوصله اشان سر رفته به این مراکز مراجعه کردند. این مراجعه اگر با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی بود مشکل آفرین نبود، اما متاسفانه مسایل جدی گرفته نمی گردد.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر این نکته که همه مواردی که باعث شد ویروس کرونا در ماه های قبل تا حدودی مهار گردد از میان رفته و شاهد افزایش مبتلایان هستیم، یادآور شد: استفاده از ماسک یکی از موارد کنترل نماینده بود که این روز ها شاهدیم که غیر از عده قلیلی، هیچ کس ماسک نمی زند به این گمان که کرونا تمام شده است.

محرز توضیح داد: ویروس کرونا به هیچ وجه تمام نشده است و مدت زمان زیادی آن را خواهیم داشت.

رابطه تنگاتنگ علایم ویروس کرونا با تعداد مبتلایان

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه علایم ویروس کرونا تغییر یافته است، گفت: هر چه تعداد بیمار مبتلا بیشتر گردد به همان اندازه علایم ویروس کرونا متفاوت می گردد. در ابتدا که ویروس در چین تظاهر پیدا کرد، تب و سرفه از علایم اصلی برشمرده می شد، اما بتدریج با گسترش در سایر نقاط جهان، تظاهرات دیگری همچون تظاهرات پوستی هم از خود نشان داد.

محرز اضافه کرد: تنها راه مقابله و پیشگیری با این ویروس، حفظ فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و حتی الامکان نرفتن به مراکز پر تجمع است. به شدت توصیه می گردد که شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده نمایند.

جوانان غفلت ننمایند

وی در بخشی دیگر از این تبادل نظر به مقایسه تاب آوری مقاومت ایران در برابر کرونا با سایر کشور ها پرداخت و یادآور شد: به دلیل طولانی شدن مدت زمان این ویروس، برای همه جهانیان خسته و کسل نماینده شده است، اما متاسفانه در این میان، جوانان تقریبا رعایت نمی نمایند. در حالی که متصل نماینده زنجیره بیماری از جامعه به خانواده هستند.

محرز با تاکید بر اینکه آمار ها را باید جدی گرفت، گفت: اوج بیماری شاید کاهش پیدا نموده باشد، اما همچنان روزانه جان انسان ها را می گیرد و افراد را مبتلا می نماید. در بعضی استان ها همچون کرمانشاه وآذربایجان غربی شدت یافته و گرما هم نتوانسته مانع شیوع آن گردد.

تلفیق آنفلوآنزا و کرونا خطرناک است

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری این موضوع که هر ساله در فصل پاییز شاهد شیوع آنفلوآنزا هستیم، توضیح داد: پاییز سال جاری متفاوت تر خواهد بود و تلفیقی از ویروس کرونا و آنفلوآنزا را شاهد خواهیم بود. خوشبختانه آنفلوانزا دارای واکسن است و به شهروندان توصیه می کنیم جهت پیشگیری، واکسن آن را استفاده نمایند. اما کرونا فعلا هیچ واکسنی ندارد و باید در پاییز دقت بیشتری داشته باشیم.

وی درباره چرایی خطرناک بودن تلفیق آنفلوآنزا و کرونا هم گفت: یکسان بودن علائم این دو ویروس، جامعه پزشکی را دچار اشتباه می نماید چنانچه در اوایل شیوع کرونا، تصور بر ابتلای بیمار به آنفلوآنزا می رفت. الان هم تشخیص این دو کار آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس در فصل پاییز هم احتیاج به رعایت پروتکل های خاص خود دارد، گفت: دانش آموزان و پرسنل مدارس باید دقت بیشتری به این پروتکل ها داشته باشند چرا که مدرسه جایی است که همه افراد در یک فضا جمع می شوند و احتمال انتقال ویروس از دانش آموزان به خانواده بیشتر می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1053

به "مینو محرز: کرونا تمام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینو محرز: کرونا تمام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید