مهلت تنفس بازگشت ارز به مدت 12 ماه برای صادرکنندگان گلیم

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با پیگیری های دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صادرکنندگان گلیم از مهلت تنفس بازگشت ارز به مدت 12 ماه بهره مند شدند.

مهلت تنفس بازگشت ارز به مدت 12 ماه برای صادرکنندگان گلیم

پویا محمودیان، امروز یکشنبه 24 آذر 98 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اعلام این خبر اضافه نمود: خوشبختانه با پیگیری های این معاونت و به همت دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صادرکنندگان گلیم نیز مانند صادرکنندگان فرش دستباف از مهلت تنفس بازگشت ارز به مدت 12 ماه بهره مند شدند که این موضوع نشان دهنده حمایت همه جانبه این وزارتخانه از فعالان، فراوریکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی است.

او اضافه نمود: این درحالی است که معین زمان تنفس صادرکنندگان سایر محصولات صنایع دستی نیز تا سقف 6 ماه مورد تأیید و موافقت وزارت صمت نهاده شده است.

محمودیان با اشاره به کوشش همه جانبه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حمایت از هنرمندان، فعالان، فراوری کنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی افزود: این موافقت می تواند باعث به وجود آمدن شرایط با ثبات برای صادرکنندگان صنایع دستی و ایجاد بستری برای فعالیت هرچه بیشتر آن ها باشد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این تصمیم به منظور تسهیلگری برای حضور موثر صادرکنندگان صنایع دستی از جمله گلیم در بازارهای هدف و یاری به برنامه ریزی دقیق برای صادرات هرچه بهتر محصولات صنایع دستی اتخاذ شده است.

او یادآور شد: دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چندی پیش در نامه ای به رضا رحمانی وزیر صمت از او درخواست کرد تا مهلت تنفس بازگشت ارز صادرکنندگان صنایع دستی از جمله گلیم افزایش یابد که خوشبختانه این درخواست مورد موافقت وزیر صمت نهاده شد و او نیز در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی افزایش مهلت تنفس بازگشت ارز صادرکنندگان گلیم را مانند فرش دستباف به مدت 12 ماه و برای سایر کالاهای صنایع دستی شش ماه اعلام نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 609

به "مهلت تنفس بازگشت ارز به مدت 12 ماه برای صادرکنندگان گلیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت تنفس بازگشت ارز به مدت 12 ماه برای صادرکنندگان گلیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید