مخالفت گروههای عراقی به تغییرات الکاظمی در دولت

به گزارش تایمر سرگرمی، برخی از ائتلاف ها و جریان های عراق ضمن مخالفت با تغییرات ایجاد شده در مناصب دولتی توسط نخست وزیر این کشور، این اقدام را بازگشت به سیستم سهمیه بندی دانستند.

مخالفت گروههای عراقی به تغییرات الکاظمی در دولت

به نقل از سومریه نیوز، صالح محمد العراقی، از نزدیکان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای به نقل از صدر خاطرنشان کرد: ناامید شدیم، به سیستم سهمیه بندی بازگشتیم، به حکومت افراد فاسد، تضعیف کشور و نهادهای خدماتی، امنیتی و دولتی بازگشتیم. اگر افراد فاسد محاکمه نشوند و این سهمیه بندی ها لغو نشود ما این کارها را انجام خواهیم داد و هیچ چیزی ما را نمی ترساند.

پیش از این هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح هم خاطرنشان کرد، از اقدام مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق از این تغییرات در مناصب دولتی اطلاعی نداشته است.

وی گفت، پست هایی که اعطا شد و در مورد آنها صحبت های زیادی به عنوان بازگشت به سیستم سهمیه بندی مطرح شده است، ائتلاف الفتح خود را مبرا از این اظهارات می داند و از آن هیچ اطلاعی ندارد.

وی اضافه کرد: ائتلاف الفتح از این دولت دو چیز می خواهد نخست زمان بندی برای خروج نیروهای آمریکایی در اولین فرصت ممکن و دوم احیای اعتبار دولت و ایجاد فضای مناسب برای برگزارب انتخابات آزاد، عادلانه و شفاف، به دور از تاثیر پول و سلاح.

روز دوشنبه یک منبع مسئول عراقی خاطرنشان کرد که نخست وزیر این کشور تغییرات گسترده ای را در تعدادی از مناصب دولتی إعمال کرد.

از زمان تشکیل دولت الکاظمی در ماه مه گذشته، تغییرات گسترده ای در سطح مقامات دولتی، به ویژه رهبران امنیتی و مقامات اداری ایجاد ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1194

به "مخالفت گروههای عراقی به تغییرات الکاظمی در دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت گروههای عراقی به تغییرات الکاظمی در دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید