قرنطینه سراسری در آلمان تا 26 بهمن تمدید شد

به گزارش تایمر سرگرمی، دولت فدرال و ایالات آلمان برای تمدید قرنطینه سراسری در این کشور تا 26 بهمن ماه و تشدید برخی محدودیت ها برای مهار کرونا توافق کردند.

قرنطینه سراسری در آلمان تا 26 بهمن تمدید شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلزبلات آلمان، از ساعت 14 به وقت محلی امروز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و نخست وزیران ایالات این کشور درباره چگونگی مبارزه با کرونا در روزهای آینده با هم مشاوره می کنند.

بر اساس توافقات اجرا شده محدودیت های فعلی توافق شده بین دولت و ایالات باید تا 14 فوریه (26 بهمن ماه) تمدید شود.

همچنین دولت و ایالات آلمان توافق کردند که برای مهار کرونا قانون استفاده اجباری از ماسک تشدید شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در آینده باید ماسک های پزشکی در وسایل حمل و نقل عمومی و مغازه ها استفاده شود.

هنوز توافقات کلی درباره همه اقدامات لازم انجام نشده است.

ویروس جهش یافته انگلیسی به سرعت در بسیاری کشورها از جمله در آلمان در حال گسترش است و این مسئله کارشناسان علمی در آلمان را نگران کرده و به اعتقاد آن ها برای مهار این ویروس به اقدامات فوری که به مذاق بسیاری شهروندان خوش نمی آید نیاز است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی از تمدید قرنطینه سراسری برای مهار کرونا حمایت می کنند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 11369 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 989 مرگ کرونایی دیگر در این کشور خبر داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حدود سه هفته بعد از شروع واکسیناسیون کرونا در آلمان حداقل 6581 نفر در این کشور دوز دوم واکسن کرونا را هم دریافت کردند. بر اساس اطلاعات انستیتو ابرت کخ آلمان حدود 1.1 میلیون نفر در این کشور هم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2065186 نفر به کرونا مبتلا شده و 48737 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1432

به "قرنطینه سراسری در آلمان تا 26 بهمن تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه سراسری در آلمان تا 26 بهمن تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید