قرارداد اتحادیه اروپا برای خرید 1.8 میلیارد دوز واکسن فایزر

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش یورونیوز، به گفته رئیس کمیسیون اروپا در این قرارداد خرید 900 میلیون دوز واکسن کرونا به صورت قطعی پیش بینی شده است و امکان خرید 900 میلیون دوز بیشتر نیز وجود خواهد داشت. اورزولا فن درلاین افزود که قراردادهای بیشتری با استفاده از فناوری های دیگر در تهیه واکسن نیز بسته خواهد شد.

قرارداد اتحادیه اروپا برای خرید 1.8 میلیارد دوز واکسن فایزر

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز شنبه از عقد قراردادی جدید برای خرید یک میلیارد و 800 میلیون دوز واکسن فایزر-بیون تک در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 خبر داد.

به گزارش یورونیوز، به گفته رئیس کمیسیون اروپا در این قرارداد خرید 900 میلیون دوز واکسن کرونا به صورت قطعی پیش بینی شده است و امکان خرید 900 میلیون دوز بیشتر نیز وجود خواهد داشت. اورزولا فن درلاین افزود که قراردادهای بیشتری با استفاده از فناوری های دیگر در تهیه واکسن نیز بسته خواهد شد.

بنا به قرارداد جدید اتحادیه اروپا با شرکت های داروسازی فایزر و بیون تک زمان تحویل دوزهای واکسن از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و تا سال 2023 ادامه خواهد یافت.

اتحادیه اروپا امیدوار است که دوزهای جدید واکسن فایزر-بیون تک به واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان و ایجاد ایمنی در جمعیت کشورهای عضو این اتحادیه در مقابل گونه های جدید ویروس کرونا کمک کند.

اورزولا فن درلاین همچنین فرایند پیشرفت واکسیناسیون در اتحادیه اروپا را خوب توصیف کرد. وی با این حال افزود که بروکسل باید از حالا به دنبال آمادگی برای گام بعدی در برابر همه گیری بیماری کووید 19 باشد.

قرارداد روز شنبه اتحادیه اروپا با فایزر و بیون تک سومین قرارداد بروکسل برای خرید واکسن کرونا از این دو شرکت داروسازی است. اتحادیه اروپا پیش از این در ماه نوامبر سال گذشته برای خرید 300 میلیون دوز واکسن کرونا با امکان افزودن 100 میلیون دوز بیشتر با این دو شرکت قرارداد بست. قرارداد دوم که مشابه قرارداد اول بود روز هشت ژانویه سال جاری (18 دی سال 1399) امضاء شد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سه ماهه اول سال جاری میلادی 67 میلیون دوز واکسن فایزر-بیون تک تحویل گرفتند. این رقم قرار است در سه ماهه دوم سال جاری به 250 میلیون دوز برسد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1626

به "قرارداد اتحادیه اروپا برای خرید 1.8 میلیارد دوز واکسن فایزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد اتحادیه اروپا برای خرید 1.8 میلیارد دوز واکسن فایزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید