شناسایی عامل جدیدنزولی شدن قیمت نفت خام

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران: بروز نشانه ها مبنی بر پر شدن سریع انبارهای نفت جهان و همچنین تشدید نگرانی ها در خصوص تاخیر در کاهش تولیدات از سوی تولیدکنندگان به منظور جبران کاهش تقاضا متاثر از کرونا، باردیگر قیمت نفت را نزولی کرد.

شناسایی عامل جدیدنزولی شدن قیمت نفت خام

به گزارش خبرنگارانبه نقل ازایبنا، معاملات آینده نفت آمریکا وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش هراس ها از لبریز شدن قریب الوقوع انبار کاشینگ در ایالت اوکلاهاما، با کاهش بیش از 2 دلار به ازای هر بشکه انجام شد.

موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 17 آوریل به 518.6 میلیون بشکه افزایش یافت؛ رقمی که با بیشترین رکود ثبت شده آن (535 میلیون بشکه در روز) در سال 2017 فاصله چندانی ندارد.

قراردادهای ماه ژوئن وست تگزاس اینترمیدیت برای با کاهش 2.05 دلاری با 12.1 درصدی هر بشکه 14.89 دلار انجام شد و این در حالی است که هر بشکه نفت خام برنت نیز با 1.08 دلار یا 5 درصد کاهش با قیمت 20.36 دلار معامله شد.

قراردادهای ژوئن نفت خام برنت پنجشنبه هفته جاری منقضی خواهد شد.

معاملات آینده نفت هفته گذشته سومین هفته پیاپی ضرر و زیان را تجربه کرد به طوری که برنت و وست تگزاس اینترمیدیت به ترتیب کار خود را با افت 24 و 7 درصدی پایان دادند؛ قیمت نفت از 9 هفته اخیر در هشت هفته با ریزش روبرو شده است.

منفی شدن قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای نخستین بار در هفته گذشته سرمایه گذاران خرده فروش را شوکه و سردرگم کرد.

تونی نیونان تحلیلگر ارشد بازار در شرکت میتسوبیشی کورپ توکیو گفت: هر سرمایه گذاری که زمان کافی در اختیار داشته و قراردادهای آینده برای ذخیره کردن در دست ندارد، یا از انجام معاملات نفت ژوئن خودداری کرده و یا به معاملات با تاریخ انقضای طولانیتر روی آورده است زیرا پس از آنچه ماه گذشته رخ داد، قرار دریافت در موقعیتی مشابه خودکشی است.

ظرفیت انبار کاشینگ، مرکز تحویل وست تگزاس اینترمیدیت تا اواسط آوریل 70 درصد پر شده بود و این در حالی است که تجار گفته اند که ظرفیت باقی مانده از همین حالا اجاره داده شده است.

به نظر نمی رسد تولیدکنندگان نفت به این زودی ها تولیدات را کاهش داده یا به اندازه ای این کار را انجام دهند که قیمت ها را شناور نگه دارد به ویژه با توجه به اینکه انتظار می رود رشد اقتصادی جهان در سال جاری 2 درصد کاهش یابد و این در حالی است که تقاضای نفت به دلیل پاندمی کرونا 30 درصد کاهش یافته است.

براساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی بیکر هیوز، در بحبوحه فشارها برای کاهش تولیدات، تعداد دکل های نفتی در آمریکا به پایین ترین حد خود از جولای 2016 رسیده و این در حالی است که مجموع دکل های نفت و گاز کانادا نیز به پایین ترین سطح خود از سال 2000 رسیده است.

تحلیلگران ANZ می گویند: حدود 62 درصد توقف فعالیت ها در میادین نفتی پرمین بیسین و نیو مکزیکو بوده است که به توجه به اینکه این منطقه یکی از حاصلخیزترین ها در آمریکا به شمار می رود، نشانه ای شوم محسوب می شود.

اوپک و اوپک پلاس اوایل ماه جاری بر سر کاهش بی سابقه تولیدات به اندازه 9.7 میلیون بشکه در روز در ماه های مه و ژوئن به توافق رسیدند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1066

به "شناسایی عامل جدیدنزولی شدن قیمت نفت خام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی عامل جدیدنزولی شدن قیمت نفت خام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید