سفیر چین نقدها انگلیس را محکوم کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، لیو زیائومینگ، سفیر جمهوری خلق چین در لندن انتقاد مقامات انگلیسی از دولت خود را محکوم نموده و گفته است که روابط بریتانیا و چین در برهه حساسی قرار گرفته و به طور جدی مسموم شده است.

سفیر چین نقدها انگلیس را محکوم کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، وی گفته است که نقدها دولت بریتانیا از بعضی تصمیم های دولت چین مانند اجرای قانون امنیتی جدید در هنگ کنگ و اتهام کوشش برای جاسوسی سایبری تحت فشار ایالات متحده اتخاذ شده و از بریتانیا خواسته است تا در برابر این فشار مقاومت کند.

او انتقاد انگلیس از نقض حقوق بشر مسلمانان چین از جمله اعزام آنان به اردوگاه کار اجباری و عقیم کردن اجباری زنان مسلمان ایغور را رد کرد و گفت که در نظام حکومتی چین، همه مردم از حقوق بشر در انطباق با شرایط سیاسی و فرهنگی کشورشان برخوردارند.

مقامات بعضی از کشورها در واکنش به انتقاد از نقض حقوق بشر شهروندان خود این نظر را مطرح می نمایند که ضوابط جهانی حقوق بشر را تا جایی که با شرایط بومی آنها منطبق باشد رعایت می نمایند.

سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا با اشاره به اظهارات قبلی دومینیک راب، وزیر خارجه گفته است که دولت این کشور به تعامل مثبت و سازنده با دولت جمهوری خلق چین ادامه خواهد داد هرچند تاکید نمود که دولت چین باید با عمل به مسئولیت های بین المللی خود بتواند اعتماد جامعه جهانی را به دست آورد.

لیزا نندی، وزیر خارجه در کابینه سایه بریتانیا هم گفته است که مهم است که بریتانیا روابط سازنده ای با چین داشته باشد اما تاکید ورزید که چنین روابطی نباید به معنی نادیده دریافت ارزشهای ما باشد، چه در زمینه رساندن صدای مردم هنگ کنگ به جهانیان یا حمایت از حقوق مسلمانان ایغور.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1131

به "سفیر چین نقدها انگلیس را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین نقدها انگلیس را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید