روسیه با قدرت دریافت طالبان در افغانستان مخالفت کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، نماینده روسیه در امور افغانستان با بیان اینکه مسکو با قدرت دریافت طالبان در افغانستان مخالف است، گفت: به دلیل اختلافات پیش آمده مذاکرات بین الافغانی با تاخیر شروع می گردد.

روسیه با قدرت دریافت طالبان در افغانستان مخالفت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور صلح افغانستان گفت: در صورت تصمیم شورای امنیت برای لغو تحریم طالبان، مسکو از این اقدام استقبال و آن را اجرایی خواهد نمود.

قرار است آمریکا پس از توافق صلح با طالبان، رایزنی های دیپلماتیک خود را با اعضای شورای امنیت برای حذف نام اعضای طالبان از لیست سیاه این شورا آغار کند.

کابلوف که در کنفرانس خبری سخن می گفت، گفت: آمریکا از اعضای شورای امنیت درخواست نموده تا تحریم اعضای طالبان لغو گردد و اگر سازمان ملل تصمیم بگیرد که تحریم ها لغو گردد، مسکو نیز از این تصمیم پیروی خواهد نمود.

نماینده ویژه روسیه در خصوص مذاکرات بین الافغانی نیز گفت: به دلیل اختلافات به وجود آمده برای آزادی زندانیان احتمالا مذاکرات بین الافغانی در موعد مقرر انجام نخواهد شد.

وی تاکید نمود مسکو انحصار قدرت در افغانستان را به هیچ وجه نخواهد پذیرفت.

کابلوف اظهار داشت: به طالبان بارها به صورت شفاف گفته شده که انحصار قدرت و بازگشت این گروه به قدرت در افغانستان پذیرفته نخواهد شد.

وی اضافه کرد: ایران، پاکستان و ایالات متحده نیز گفته های مشابهی را به طالبان ابلاغ نموده و گفته اند که خواستار قدرت انحصاری این گروه مخالف هستند.

نماینده روسیه در سرانجام یادآور شد: اعتقاد ما این است که افغانستان به صورت جمهوری اداره گردد، اما این موضوع به خود افغان ها برمیگردد که چه تصمیمی در این حوزه بگیرند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 837

به "روسیه با قدرت دریافت طالبان در افغانستان مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه با قدرت دریافت طالبان در افغانستان مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید