رنجبرزاده: مجلس بعدی دو فراکسیونی است

به گزارش تایمر سرگرمی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: یکی از دلایل اصلی ضعف مجلس دهم تشکیل فراکسیون مستقلین بود و بعید می دانم که مجلس بعدی سه فراکسیونی باشد.

رنجبرزاده: مجلس بعدی دو فراکسیونی است

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، علی اکبر رنجبرزاده در تبادل نظر با مهر، ضمن انتقاد از سه فراکسیونی بودن مجلس دهم، گفت: به اعتقاد بنده بهتر است که مجلس صرفا متشکل از دو جریان سیاسی باشد تا جریان اکثریت و اقلیت معین گردد.

وی با اشاره به اینکه همیشه یا جریان اصلاح طلب و یا جریان اصولگرا اکثریت مجلس را در اختیار داشته اند، متذکر شد: تقسیم شدن مجلس به سه فراکسیون سیاسی باعث شده است که هیچ اطمینانی از فرایند وضع قوانین و مسائل حائز اهمیت وجود نداشته باشد و همه این مسائل در صحن مجلس معین می گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه فراکسیونی شدن مجلس نه تنها فایده ای نداشت بلکه عاملی بازدارنده بود و منجر به تضعیف مجلس شد، توضیح داد: در مجلس دهم پراکندگی و تشتت آرا به شدت وجود داشت و نتیجه هیچ طرح، لایحه، طرح سوال و حتی استیضاحی از قبل قابل پیش بینی نبود و همه مسائل در صحن علنی مجلس معین می شد.

رنجبرزاده با بیان اینکه بنده مخالف جدی تشکیل فراکسیون مستقلین مجلس هستم، اضافه نمود: نمایندگان یا اصولگرا و یا اصلاح طلب هستند و تشکیل فراکسیون سوم در مجلس هیچ معنایی ندارد.

وی توضیح داد: البته تشکیل چند زیرفراکسیون ذیل فراکسیون اصولگرایان و اصلاح طلبان ایرادی ندارد اما مشروط به اینکه در تصمیم گیری ها با یکدیگر متحد و هماهنگ باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: بنده بعید می دانم که مجلس یازدهم سه فراکسیونی باشد چرا که سه فراکسیونی بودن عامل تضعیف مجلس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 541

به "رنجبرزاده: مجلس بعدی دو فراکسیونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنجبرزاده: مجلس بعدی دو فراکسیونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید