رقابت 800 آتش نشان در یازدهمین المپیاد آتش نشانی کشور در تبریز، تشکیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز

به گزارش تایمر سرگرمی، رقابت 800 آتش نشان در یازدهمین المپیاد آتش نشانی کشور در تبریز، تشکیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز و معرفی ظرفیت های گردشگری تبریز و اصفهان در قالب همکاری های متقابل، از مهم ترین اخبار شهری آذربایجان شرقی است.

رقابت 800 آتش نشان در یازدهمین المپیاد آتش نشانی کشور در تبریز، تشکیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز

به گزارش خبرنگاران از تبریز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، آتش پاد داود طالب نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، بابیان این مطلب گفت: یازدهمین المپیاد آتش نشانی کشور از 8 تا 15 مهرماه از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به میزبانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به این که حضور 800 آتش نشان از 42 شهر کشور تا به امروز قطعی شده است، افزود: المپیاد یازدهمین، نخستین دوره این رقابت ها است که رشته های مختلف ورزشی و عملیاتی، به صورت متمرکز و با اضافه شدن چند رشته جدید برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، بابیان این که مسابقات این دوره در هشت رشته و در دو گروه شامل مسابقات تخصصی و مسابقات عمومی برگزار می شود، گفت: مسابقات تخصصی آتش نشانان و امدادگران در گروه اول شامل، صعود و فرود (راپل)، تخلیه اضطراری از ساختمان، طناب کشی و شنا 400 متر (کرال سینه) است که در استادیوم تختی برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسابقات در گروه دوم در رشته های دوی 100 متر،، دوی 4 در 100 متر امدادی، آب رسانی با موتورپمپ و عملیات ترکیبی (امداد و نجات و اطفای آتش سوزی) در مجموعه ائل گلی برگزار خواهد شد.

طالب نژاد با اشاره به سابقه برگزاری این رقابت ها گفت: مسابقات عملیاتی- ورزشی آتش نشانان کشور از سال 1378 توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برنامه ریزی و با تشکیل کارگروه آمادگی جسمانی و ورزش آتش نشانان کشور مسابقات و برنامه های مختلف ورزشی و مهارتی در سطح سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها برگزار می شود.

وی، ایجاد مهارت، دقت و افزایش سرعت عمل، بالا بردن توان عملیاتی و افزایش اعتماد عمومی به توانمندی آتش نشانان و امدادگران کشور و تبادل اطلاعات و انتقال تجارب بین آتش نشانان را از اهداف کلی المپیاد آتش نشانی کشور توصیف کرد.

تشکیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز

در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تبریز، اعضای شورا با تشکیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز موافقت کردند.

همچنین در این جلسه با رأی اعضا، ایران آهور به عنوان رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب شد.

این مرکز با بودجه شهرداری تبریز فعالیت خواهد کرد و مقرر شد تا جلسه آینده شورا چهارچوب ها وظایف و نحوه فعالیت این مرکز تهیه و به تصویب شورای شهر تبریز برسد.

معرفی ظرفیت های گردشگری تبریز و اصفهان در قالب همکاری های متقابل

صادق نجفی در دیدار با شهردار اصفهان، زمینه های همکاری دو طرف را به خصوص در حوزه گردشگری، گسترده توصیف کرد و گفت: تبریز و اصفهان، از کانون های تاریخی و فرهنگی در برنامه های گردشگری کشور به شمار می فرایند.

وی افزود: در سال های اخیر دو کلان شهر تبریز و اصفهان، ازنظر شاخص های شهرسازی و مباحث فرهنگی و گردشگری، دستاوردهای ارزشمندی داشته اند.

شهردار تبریز با بیان این که تعامل دو طرف می تواند به ارتقای این دستاوردها بینجامد، گفت: قابلیت های هنری و ظرفیت های فوق العاده تاریخی و فرهنگی دو طرف، یک مزیت ارزشمند برای توسعه همکاری های سرمایه گذاری و عمرانی است.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز در این دیدار، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را یک توفیق ملی توصیف کرده و از اعلام آمادگی اصفهان برای همکاری های فرهنگی و گردشگری با تبریز خبر داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 770

به "رقابت 800 آتش نشان در یازدهمین المپیاد آتش نشانی کشور در تبریز، تشکیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 800 آتش نشان در یازدهمین المپیاد آتش نشانی کشور در تبریز، تشکیل مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید