رایزنی ترامپ و اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه

به گزارش تایمر سرگرمی، رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا روز یکشنبه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با یکدیگر گفتگو کردند.

رایزنی ترامپ و اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش تی آر تی، ریاست جمهوری ترکیه گفت که اردوغان و ترامپ در این تماس تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و ایجاد منطقه امن در شمال سوریه گفتگو کرده اند.

آنکارا در تلاش است تا به بهانه مقابله با تهدید کردها، منطقه ای تحت نظر خود در داخل خاک سوریه ایجاد کند. آمریکا و ترکیه به توافق رسیده اند تا برای محقق کردن درخواست های آنکارا، منطقه حائلی در امتداد این مرز ها با سوریه و به عمق 30 الی 40 کیلومتر ایجاد شود. حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز چندی پیش از آغاز به کار مرکز عملیات مشترک با آمریکا درباره منطقه امن در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان چند هفته پیش گفت قصد دارد یک میلیون از 3.6 میلیون پناه جوی سوری را به منطقه امن واقع در شمال شرق سوریه منتقل کند.

اردوغان پیش از این درباره منطقه امن در شمال سوریه گفت: آن چیزی که ترکیه در ذهن دارد با آن چیزی که آمریکا در ذهن خود دارد یکسان نیست و به نظر می رسد که واشنگتن نمی خواهد منطقه امنی برای ترکیه ایجاد کند، بلکه می خواهد منطقه امنی برای سازمان های ترویستی تشکیل دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 427

به "رایزنی ترامپ و اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ترامپ و اردوغان درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید