دستور رئیس جمهور برای بهره برداری گردشگری از آب بندان ها، سدها و رودخانه ها ، واگذاری زمین نداریم ؛ سازه های سبک بکار می گیریم

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با ابلاغ وزیر نیرو و تدوین آیین نامه، بهره برداری گردشگری از منابع آبی نظیر سدها و آببندان ها به زودی اجرایی می گردد.

دستور رئیس جمهور برای بهره برداری گردشگری از آب بندان ها، سدها و رودخانه ها ، واگذاری زمین نداریم ؛ سازه های سبک بکار می گیریم

خبرنگاران: علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به مازندران در حاشیه بازدید از آب بندان روستای جوربند در شهرستان نور در جمع خبرنگاران با بیان این که پیرو دستور رئیس جمهوری تفاهم نامه ای با وزارت نیرو درخصوص بهره برداری گردشگری از محیط منابع آبی منعقد شده است گفت: در قالب این تفاهم نامه، از آب بندان ها، سدها و رودخانه ها با رعایت مسائل زیست محیطی و فنی وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست، بهره برداری گردشگری صورت خواهد گرفت.

مونسان با تاکید بر اینکه در این طرح هیچ گونه واگذاری زمین اتفاق نخواهد افتاد، گفت: صرفاً در حد احداث سازه های سبک برای رونق طبیعت گردی و اشتغال زایی از ظرفیت منابع آبی استفاده خواهد شد.

او درباره حمایت دولت از این طرح نیز گفت: تسهیلات بانکی برای بهره برداران گردشگری در منابع آبی نظیر دیگر پروژه ها از منابع صندوق ذخیره ارزی و وام هایی در اختیار سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته معاون رئیس جمهوری، یک کمیته استانی در کنار شورای ملی برای اجرای این تفاهم نامه تشکیل خواهد شد تا اگر موردی پیش آمد در شورای ملی با حضور معاونان وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی آنالیز و رفع گردد و در استان ها نیز مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرعامل آب منطقه ای با ریاست استاندار کمیته ای تشکیل خواهند داد تا با کاهش بروکراسی اداری صدور مجوزها را آنالیز نمایند.

مونسان با بیان اینکه آب بندان ها ویژه شمال کشور است، اضافه نمود: با ابلاغ آیین نامه از سوی وزیر نیرو و تدوین آیین نامه، سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی در استان ها روند دریافت مجوز را آغاز نمایند.

منبع: چمدان
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 231

به "دستور رئیس جمهور برای بهره برداری گردشگری از آب بندان ها، سدها و رودخانه ها ، واگذاری زمین نداریم ؛ سازه های سبک بکار می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور رئیس جمهور برای بهره برداری گردشگری از آب بندان ها، سدها و رودخانه ها ، واگذاری زمین نداریم ؛ سازه های سبک بکار می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید