درمان دیستروفی عضلانی مادرزادی با سلول های بنیادی خود بیمار

به گزارش تایمر سرگرمی، محققان انگلیسی برای اولین بار با استفاده از سلول های بنیادی خود بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی مادرزادی، پیروز به درمان گروهی از افراد مبتلا به این بیماری شده اند.

درمان دیستروفی عضلانی مادرزادی با سلول های بنیادی خود بیمار

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، بیماری دیستروفی عضلانی مادرزادی از جمله بیماری های صعب العلاج است که افراد مبتلا به آن از ماهیچه های ضعیفی برخوردار هستند و قادر به حرکت نیستند. اما یک روش درمانی جدید موسوم به iPSC درمان آنان را ممکن می نماید.

علت اصلی این بیماری ناتوانی بدن در جهت فراوری بعضی پروتئین های خاص است که می تواند به ناهنجاری های مغزی نیز منجر گردد. اما با استفاده از سلول های بنیادی خود بدن به نبرد این مشکل رفت و از این سلول ها به عنوان داروهای طبیعی برای فراوری پروتئین های مورد احتیاج و کاهش آثار مهلک بیماری مذکور یاری گرفت.

سلول های بنیادی یادشده با تصحیح و دستکاری بعضی ژن های بدن که عامل ایجاد این مشکل هستند، می توانند جذب پروتئین هایی موسوم به α-dystroglycan را هم ممکن نمایند و در نتیجه عوارض بیماری دیستروفی عضلانی مادرزادی کمتر می گردد.

در حال حاضر این روش درمانی با پیروزیت بر روی تعدادی از موش ها آزمایش شده و در صورت تداوم این پیروزیت ها می توان به آزمایش پیروز آن بر روی انسان هم امیدوار بود.

منبع:فارس

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 416

به "درمان دیستروفی عضلانی مادرزادی با سلول های بنیادی خود بیمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان دیستروفی عضلانی مادرزادی با سلول های بنیادی خود بیمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید