درخواست کاهش ساعت کاری کارخانه ها و پرداخت بخشی از حقوق کارکنان با منابع دولتی

به گزارش تایمر سرگرمی، نایب رئیس اتحادیه فراوری و صادرات پوشاک گفت: در شرایط شیوع کرونا درخواست ما از دولت، کاهش ساعات کاری کارخانه ها و پرداخت بخشی از حقوق کارکنان با استفاده از منابع دولتی است.

درخواست کاهش ساعت کاری کارخانه ها و پرداخت بخشی از حقوق کارکنان با منابع دولتی

جهت دریافت خدمات اجرای قیمت روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران مجید نامی با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن بعضی راه حل ها از سوی دولت در راستای حل مشکل واحد های فراوریی همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از خطوط فراوری، گفت: کاهش ساعات کاری و زوج و فرد شد پرسنل کارخانه ها یکی از این موارد است و از دولت می خواهیم تا پرداخت حقوق بر اساس ساعات کارکرد و روز های کاری از سوی کارفرما صورت گیرد و مابقی پرداختی کارکنان تا سقف حقوق لیست بیمه توسط دولت تامین گردد.

وی، عدم اجرای قانون کار در دوره شیوع ویروس کرونا و انعقاد قرارداد های کاری بر اساس توافق بین کارگر و کارفرما را از جمله راه حل های لازم برای حفظ واحد های فراوریی در بحران کرونا دانست و اضافه نمود: از دولت می خواهیم معین حداقل دستمزد سال 99 و اجرایی شدن آن به پس از برطرف شدن بحران کرونا موکول گردد.

نامی، بخگرددگی پرداخت سهم بیمه کارگر و کارفرما در طول دوره حالت فوق العاده تا زمان عادی شدن اوضاع فراوری و اشتغال به منظور تشویق برای حفظ پرسنل و همچنین عدم استفاده از منابع بیمه بیکاری و کم شدن بار تعهدات اقتصادی دولت را از دیگر راه حل های یاری به فراوری برای عبور از بحران کرونا بیان کرد و گفت: تقویت صندوق بیمه بیکاری و تسریع در پرداخت بیمه بیکاری بدون طی تشریفات اداری طولانی از دیگر راه های حمایت از فراوریکنندگان است.

وی تعویق در دریافت جرایم و معوقه های تامین اجتماعی تا برگشت به حالت عادی و برطرف بحران کرونا و همچنین تخصیص یارانه به اقشار کم درآمد شاغل در واحد های آسیب پذیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی به مدت سه ماه را از جمله راه حل های حمایت از بخش فراوری بیان کرد و گفت: درخواست ما تعویق در پرداخت تمام تعهدات جاری اقتصادیاتی فعالان اقتصادی تا سه ماهه اول سال 99 است.

نایب رئیس اتحادیه فراوری و صادرات پوشاک توضیح داد: بخگرددگی ارزش اضافه نموده واحد های فراوریی از ابتدای بهمن ماه 98 حداقل به مدت 6 ماه، تعویق ارائه اظهارنامه های اقتصادیاتی سال 98 به مدت شش ماه و تسریع در استرداد مطالبات اقتصادیات ارزش اضافه نموده واحد های صادراتی نقش موثری در حفظ صنایع در شرایط شیوع کرونا دارد.

وی اضافه نمود: تعویق سر رسید وام شرکت های فراوریی و مشاغل آسیب دیده و توقف دریافت اقساط تا عادی شدن اوضاع یکی دیگر از مواردی است که می تواند از سوی دولت و سیستم بانکی اعمال گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 797

به "درخواست کاهش ساعت کاری کارخانه ها و پرداخت بخشی از حقوق کارکنان با منابع دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کاهش ساعت کاری کارخانه ها و پرداخت بخشی از حقوق کارکنان با منابع دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید