درخواست پلوسی برای تغییر قانون ممنوعیت اعلام جرم علیه رئیس جمهوری

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تمایل به تغییر مقرراتی که اجازه نمی دهد وزارت دادگستری کشورش علیه رئیس جمهوری مشغول به کار اعلام جرم کند، اطلاع داد.

درخواست پلوسی برای تغییر قانون ممنوعیت اعلام جرم علیه رئیس جمهوری

به گزارش خبرنگاران، در حالی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنان تمایلی به استیضاح دونالد ترامپ نشان نمی دهد، آدینه در مصاحبه ای با ان پی آر گفت آماده تغییر قانون است تا اختیارات ریاست جمهوری محدود گردد.

او گفت: معتقدم که ما باید قوانینی را تصویب کنیم که برای روسای جمهوری آینده بعضی مسائل را روشن کند. باید بتوان علیه یک رئیس جمهوری که مرتکب خطا شده است، اعلام جرم کرد؛ هر رئیس جمهوری که باشد. هیچ چیزی در هیچ جایی وجود ندارد که بگوید نباید علیه رئیس جمهوری اعلام جرم کرد. این ساخته دست وکلای رئیس جمهوری است. اینطوری است. بنابراین مردم احساس آرامش می نمایند که اگر او کار اشتباهی مرتکب شد، بتوان علیه او اعلام جرم کرد.

مقررات وزارت دادگستری آمریکا چندین دهه برقرار بوده است، اما از زمانی که رابرت مولر، رئیس پیشین شورای ویژه به آن قانون برای توجیه این مساله در کانون توجه قرار گرفته است. پلوسی گفت: بنیانگذاران هرگز تصور نمی کردند که یک رئیس جمهوری تا این حد از قانون اساسی ایالات متحده سوء استفاده کند، تا این حد جدایی قوا برای او غیر ضروری باشد و اینکه تا این حد به پنهان کردن حقایق از کنگره که حق آن طبق قانون اساسی است، ادامه دهد.

شورای حقوقی دفتر وزارت دادگستری آمریکا (اوال ای) در بحبوحه رسوایی واترگیت در دوران ریاست جمهوری نیکسون در سال 1973 در یادداشتی تعیین کرد که یک رئیس جمهوری مشغول به کار نمی تواند هدف پیگرد بابت جرایم فدرال قرار بگیرد. شماری از دموکرات ها خواهان تغییر این سیاست وزارت دادگستری شدند. این شورا اینگونه نتیجه گیری کرد که وظایف رئیس جمهوری به حدی سنگین شده است که اگر او مجبور به دفاع در یک پیگرد کیفری گردد، شاید رئیس جمهوری نتواند به طور کامل اختیارات و وظایفش را اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 378

به "درخواست پلوسی برای تغییر قانون ممنوعیت اعلام جرم علیه رئیس جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پلوسی برای تغییر قانون ممنوعیت اعلام جرم علیه رئیس جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید