خبرنگاران 80 میلیارد ریال به طرح آبرسانی مشگین شهر اختصاص یافت

به گزارش تایمر سرگرمی، اردبیل - خبرنگاران - نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 80 میلیارد ریال برای تداوم اجرای طرح آبرسانی مشگین شهر اطلاع داد.

خبرنگاران 80 میلیارد ریال به طرح آبرسانی مشگین شهر اختصاص یافت

به گزارش خبرنگاران ، محمود عباس زاده روز پنجشنبه در بازدید از طرح آبرسانی مشگین شهر با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات اجرا شده گفت: با تخصیص 80 میلیارد ریال به این طرح شاهد تسریع در فرایند اجرای این پروژه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب بهداشتی ، صنعتی و روستایی شهرستان مشگین شهر تا افق 1425 از جمله اهداف اجرای این طرح است، اضافه نمود: کوشش می گردد با تامین بموقع اعتبار مورداحتیاج طرح آبرسانی مشگین شهر هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی گفت: مهم ترین بخش این طرح، انتقال آب از سد احمدبیگلو به تصفیه خانه مشگین شهر به طول 16 کیلومتر خط انتقال، سه مرحله پمپاژ و 20 هزار مترمکعب مخزن با ظرفیت 508 لیتر است که هم اکنون فاز اول آن در حال انجام می باشد.

عباس جنگی مرنی اضافه نمود: عملیات اصلاح یک کیلومتر به جامانده از خط لوله انتقال آب از آبگیر خیاوچای تا تصفیه خانه مشگین شهر شروع شده و پایپ جکینگ در منطقه وله زیر در بالادست شهر مشگین شهر به خاتمه رسیده است.

وی اظهارکرد: عملیات اجرایی این طرح عظیم در جبهه های مختلف از جمله انجام عملیات کارهای به جامانده و اصلاح خط لوله انتقال آب از آبگیر خیاوچای تا تصفیه خانه مشگین شهر و انتقال آب از سد احمد بیگلو به تصفیه خانه مشگین شهر با جدیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه برای اتمام کل طرح 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است، اضافه نمود: کوشش می گردد با تخصیص اعتبار از محل طرح متمرکز شهرهای دارای تنش آبی، تخصیص اعتبار اقتصادی مورد احتیاج از اعتبارات مدیریت بحران کشور و سفر ریاست جمهوری این طرح در زمان معین به اتمام برسد.

شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل در دامنه کوه سبلان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1536

به "خبرنگاران 80 میلیارد ریال به طرح آبرسانی مشگین شهر اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 80 میلیارد ریال به طرح آبرسانی مشگین شهر اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید