خبرنگاران 172میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی سیستان و بلوچستان تخصیص یافت

به گزارش تایمر سرگرمی، زاهدان- خبرنگاران- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: 172 میلیارد تومان اعتبار از ابتدای سال جاری تا کنون به پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی این استان تخحصیص داده شده است.

خبرنگاران 172میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی سیستان و بلوچستان تخصیص یافت

مهرداد عرب اول روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: در بخش بودجه از سال 92 تا 99 بدون اعتبارات صندوق توسعه ملی، 18هزار و 686 میلیارد تومان برای سیستان و بلوچستان اعتبار گرفته شد که 9 هزار و700 میلیارد آن طی سه سال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از این مقدار اعتباری که در سه سال گرفته شد 2 هزار و 550 میلیارد تومان آن به بخش آب، 2 هزار و 400 میلیارد تومان به حمل نقل و 568 میلیارد تومان به عمران شهری و روستایی اختصاص داشت اضافه کرد: 57 درصد اعتبارات روی این سه فصل متمرکز خواهد شد اما تاثیرگذاری این بخش ها بر توسعه سایر فصول موثر خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: رشد قابل ملاحظه ای در بخش اعتبارات ملی داشتیم در سال 99 شاهد رشد 184درصدی اعتبارات هستیم به طوری که یک ردیف مستقل به عنوان توسعه سیستان و بلوچستان در جز 32، ردیف 55501، جدول شماره 9، ماده واحده لایحه 1400، با ارزش 106 میلیارد تومان ایجاد شد.

وی اعلام کرد: از نظر عمرانی رشد 98 نسبت به 97 در کشور هشت درصد بود در حالیکه سهم سیستان و بلوپچستان10 و نیم درصد یعنی 2 و نیم درصد از متوسط کشوری بیشتر همچنین اعتبارات کشور در سال 99 نسبت به پارسال 31 درصد رشد داشت که سهم این استان 41 درصد است در سال 1400 نیز 72 درصد رشد اعتبار داشتیم.

عرب با اشاره به تدوین سند توسعه سواحل مکران اظهارداشت: این سند مهرماه پارسال در شورای ملی آمایش کشور به تصویب رسید و اردیبهشت سال جاری جهت اجرا به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد این سند شامل هشت ماده، 30 راهبرد اساسی و 267 سیاست اجرایی بوده و همه وزارتخانه ها را در بر می گیرد.

وی توضیح داد: تمامی پروژه های مرتبط با سواحل مکران احصا و برای اعتبار آن در قانون ردیفی به نام توسعه سواحل مکران در نظر گرفته که سهم ما تا به امروز از این اعتبارات 288 میلیارد تومان بوده که این اعتبارات در سال 1400 به یکهزار میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه برنامه ای سند آمایش استان تصویب شد که سال 97 استارت مطالعات آن زده شد و در فروردین 99 در کمیسیون تخصصی مطالعات آمایش کشور مطالعات استان به تصویب رسید که یکی از بهترین مطالعاتی محسوب می گردد که در بین 31 استان شکل گرفت و مبنای ما برای توزیع اعتبار همین خروجی مطالعات آمایش است.

وی خاطر نشان کرد: سند آمایش سیستان و بلوچستان برای ارتقا و توسعه استان چهار بخش معین می نماید که شامل حمل نقل، منابع آب، عمران شهری و روستایی و انرژی بوده که اگر آمایش منابع اقتصادی در این حوزه ها قرار گیرد در افق 1424 شاخص های استان ارتقا پیدا خواهدکرد که در سال 98 و 99 مبنای توزیع اعتبارات همین خروجی است.

عرب اول توضیح داد: در سال 1400 بر اساس خروجی طرح آمایش سرزمین تامین اعتبارات صورت خواهد گرفت تا شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون سیستان و بلوچستان باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات موثر دیگر که به توسعه شهرستان های سیستان و بل.وچستان یاری خواهد طرح آمایش شهرستانی است که این کار شروع شده به این معنی که ظرفیت های هر شهرستان چه چیزی است و برای توسعه هر شهرستان باید چه اقداماتی انجام دهیم که این امر موجب می گردد تا از سلیقه ای عمل کردن جلوگیری کنیم بنابراین به ما یاری خواهد نمود تا منابع اعتباری بهتر توزیع گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1452

به "خبرنگاران 172میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی سیستان و بلوچستان تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 172میلیارد تومان اعتبار به طرح های عمرانی سیستان و بلوچستان تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید