خبرنگاران رییس سازمان زندان ها: پابند الکترونیکی جایگزین حبس می گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، یزد- خبرنگاران - رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور گفت: یکی از برنامه های محوری برای گذراندن حبس جایگزین بر اساس مقررات، استفاده از پابند الکترونیکی است .

خبرنگاران رییس سازمان زندان ها: پابند الکترونیکی جایگزین حبس می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی حاج محمدی سه شنبه شب در آیین افتتاح ساختمان پابند الکترونیکی زندانیان یزد اضافه کرد: استفاده از این فناوری نوین در سطح کشور موجب کاهش جمعیت کیفری و یاری به خانواده زندانیان و جزو اهداف و اقدام محوری است .

وی ادامه داد: حبس افراد تحت نظارت الکترونیکی موسوم به پابند، بخش مهمی از سند تحول فناورانه سازمان زندان ها و اقدامات تامینی است که تا به امروز در سطح کشور اقدامات خوب و موثری انجام شده و این فرایند بر اساس وظایف با قوت پیگیری می گردد.

این مسوول اعلام کرد: در اجرای این طرح محوری و پیش بینی های انجام شده از سال آینده بخش عمده ای از زندانی های کشور باقی مانده محکومیت خود را با استفاده از پابند الکترونیکی در کنار خانواده می گذارنند و نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری دارد.

حاج محمدی توضیح داد: زیرساخت های لازم و مناسب اجرای این طرح در استان ها با وجود بعضی محدودیت های اقتصادی انجام گرفته که امیدواریم با تحقق آن به مرور شاهد انجام سند تحول فناورانه در این سازمان و زیرمجموعه مرتبط در سطح کشور باشیم.

هم اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره 2 در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین 2 بازداشتگاه در شهرستان های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیر بومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد، یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 24 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1556

به "خبرنگاران رییس سازمان زندان ها: پابند الکترونیکی جایگزین حبس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس سازمان زندان ها: پابند الکترونیکی جایگزین حبس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید