خبرنگاران ثبت نام 42.5 درصدی دانش آموزان استان سمنان در رشته های مهارتی

به گزارش تایمر سرگرمی، سمنان- خبرنگاران- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 42.5 درصد دانش آموزان این استان در سال تحصیلی جدید به رشته های فنی و مهارتی هدایت شدند.

خبرنگاران ثبت نام 42.5 درصدی دانش آموزان استان سمنان در رشته های مهارتی

حسین رشیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: هشت هزار و 858 دانش آموز استان سمنان سال تحصیلی جدید از پایه نهم به دهم منتقل می شوند که از این تعداد 42.5 درصد تا به امروز در رشته های مهارتی ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: تعهد استان سمنان برای هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و مهارتی 47 درصد و رشته های شاخه نظری 53 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 46.5 درصد از دانش آموزان استان به رشته های مهارتی هدایت شدند و استان در این زمینه رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش و پرورش به منظور ترویج مهارت آموزی و هویت یابی در دانش آموزان گام های خوبی برداشته و برگزاری جشنواره خوارزمی و طرح ایران مهارت از جمله اقدام های اجرا شده است.

رشیدی شرح داد: 98 هنرستان در استان سمنان وجود دارد که هر هنرستان دستکم 2 تا سه کارگاه دارد و تراکم دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتی در استان در هر کلاس کمتر از 18 نفر است.

وی اضافه نمود: با استفاده از ظرفیت نیروهایی مانند حق التدریسی کمبود معلم در هنرستان های استان سمنان رفع شده و در اول مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نیست.

وی یادآور شد: در صورت قرار گیری هر یک از شهرستان ها در شرایط زرد کلاس های کارگاهی برای دانش آموزان هنرستانی به صورت زوج و فرد برگزار می شود و با توجه به وسعت کارگاه ها و تراکم دانش آموزان مسئله ای از لحاظ شیوع کرونا وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: در صورتی که شهرستانی در شرایط قرمز قرار بگیرد کلاس های کارگاهی در شرایط مناسب و قرارگیری شهرستان در شرایط عادی از لحاظ شیوع کرونا برگزار می شود.

سال تحصیلی 1400-1399 با 127 هزار و 200 دانش آموز در یک هزار و 83 مدرسه از پانزدهم شهریور جاری در استان آغاز می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1169

به "خبرنگاران ثبت نام 42.5 درصدی دانش آموزان استان سمنان در رشته های مهارتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت نام 42.5 درصدی دانش آموزان استان سمنان در رشته های مهارتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید