خبرنگاران تصویب و ابلاغ طرح کلان و ملی توسعه فناوری 5G برای اجرا

به گزارش تایمر سرگرمی، تهران-خبرنگاران-معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب و ابلاغ طرح کلان و ملی توسعه فناوری 5G برای اجرا در این پژوهشگاه اطلاع داد که تاپایان برنامه ششم توسعه (1400- 1396) تنها طرح کلان پژوهشگاه محسوب می گردد.

خبرنگاران تصویب و ابلاغ طرح کلان و ملی توسعه فناوری 5G برای اجرا

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مهدی فسنقری در شرح این خبر گفت: طرح ملی توسعه فناوری 5G به عنوان تنها طرح کلان پژوهشگاه تا انتها برنامه توسعه ششم کشور، دوازدهم اسفند 98 در پی ابلاغ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصویب شد.

وی اضافه نمود: این طرح بنا بر احکام برنامه ششم توسعه و با توجه به احتیاج جدی و روزافزون کشور به توسعه زیرساخت های ارتباطی، اطلاعاتی و خدمات مربوطه، متناسب با فرایند توسعه شبکه های آینده در دنیا و در ارتباط با ارتقای صندلی علمی، فناوری و بین المللی و پیشرفت مالی کشور با تکیه بر توانمندی داخلی، تعریف و در دو فاز، تا انتها سال 1400 هجری شمسی، تصویب شده است.

مهدی فسنقری با حکم وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه به عنوان مجری این طرح کلان منصوب شده است.

بر اساس این گزارش، با این تصمیم، از این پس کلیه طرح ها و پروژه های پژوهشگاه ICT ذیل طرح کلان 5G تصویب و اجرا خواهند شد. کارگروهی هم با مشارکت کلیه پژوهشکده های پژوهشگاه تشکیل خواهد شد تا طرح ها، پروژه ها و اقدامات ذیل این طرح کلان را تدوین و پس از تصویب در شورای پژوهشی به صورت یکپارچه راهبری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 851

به "خبرنگاران تصویب و ابلاغ طرح کلان و ملی توسعه فناوری 5G برای اجرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصویب و ابلاغ طرح کلان و ملی توسعه فناوری 5G برای اجرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید