خبرنگاران البرز میزبان 11 رشته در المپیاد استعدادهای برتر کشور است

به گزارش تایمر سرگرمی، کرج - خبرنگاران - مدیر کل ورزش و جوانان البرز گفت: این استان سال جاری میزبان 11 رشته ورزشی در المپیاد های استعدادهای برتر کشور است.

خبرنگاران البرز میزبان 11 رشته در المپیاد استعدادهای برتر کشور است

به گزارش خبرنگاران، امیر غفرانی روز دوشنبه در مجمع سالانه هیات تکواندو البرز با بیان اینکه این المپیاد از مرداد ماه شروع می گردد گفت: ورزشکاران هفت رشته در بخش مردان و چهار رشته در بخش بانوان در المپیاد استعدادهای برتر به میزبانی البرز شرکت دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های ورزشی در البرز گفت: از 257 سبک در ایران، موسس 70 سبک در رشته های مختلف رزمی از این استان هستند، البرز همیشه در بیشتر رشته های ورزشی از جمله رشته های رزمی صندلی ویژه ای داشته است.

غفرانی گفت: این استان در سال گذشته 239 میزبانی و 2 هزار مدال در سطح کشوری، منطقه ای، آسیایی و جهانی کسب نموده و 15 هیات ورزشی ما عناوین نخست کشوری را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: این افتخار آفرینی ها در حالی است که البرز یکی از استان های ضعیف در بخش زیر ساختی است و با همین امکانات کم با دیگر استان های کشور که دارای زیر ساخت قوی در ورزش هستند رقابت می نماید.

مدیر کل ورزش و جوانان البرز اضافه نمود: 90 سالن ورزشی در استان داریم که از این تعداد 40 سالن شهری هستند، با توجه به مهاجر پذیر بودن البرز، هر چقدر به زیر ساخت های ورزشی این استان اضافه نموده گردد باز هم کم است.

غفرانی گفت: 600 باشگاه خصوصی در استان فعالیت می نمایند که توانسته اند باری را از دوش ما بردارند، اما با توجه به اینکه روزانه به جمعیت ورزشی ما اضافه نموده می گردد احتیاج به باشگاه و سالن های بیشتری داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بازگشت کیمیا علیزاده به صحنه رقابت ها اطلاع داد و خاطر نشان کرد: کیمیا از نظر روحی و جسمی آرامش گرفه و توانسته خودش را احیا کند.

غفرانی اضافه نمود: با بازتوانی این ورزشکار البرزی، باز هم می تواند برای خود، استان و کشورش افتخار آفرینی کند.

وی ادامه داد: مهلا مومن زاده دیگر تکواندو کار البرزی که نیز توانست در رقابت های جهانی بدرخشد، نشان داد که این استان حرف های زیادی برای گفتن دارد و با استعداد یابی بیشتر می توان ورزشکاران بیشتری را پرورش داد.

رئیس هیات تکواندو البرز نیز در این نشست گفت: این استان پس از تهران و اصفهان، سومین استان تکواندو خیز کشور است که توانسته در تمامی عرصه ها حضوری پیروز داشته باشد.

محمد نوذری اضافه نمود: 45 هزار ورزشکار در این رشته ورزشی در استان فعالیت می نمایند که از این تعداد بیش از 70 درصد در رده سنی نونهالان و نوجوانان هستند.

وی با بیان اینکه بیش از یک درصد جمعیت البرز به ورزش تکواندو مشغول هستند گفت: یکی از برنامه های هیات در امسال توسعه این ورزش به خصوص در بخش همگانی آن است.

نوذری ادامه داد: تکواندو کاران ما سال گذشته پیروز به کسب 47 مدال طلا، 48 نقره و 65 مدال برنز در رقابت های کشوری، آسیایی و جهانی شدند و در رقابتی نبوده که از البرز ورزشکاری شرکت نداشته باشد.

رئیس هیات تکواندو البرز در ادامه گفت: تکواندو پوشیده ترین مسابقات است، در بخش مسابقات در رده نونهالان و خردسالان همیشه یکی از تقاضاهای پدران این ورزشکاران این بوده که از نزدیک مسابقه فرزند خود را تماشا نمایند.

نوذری اضافه نمود: پاسخگو نمی توانیم باشیم، باید راهکاری پیدا گردد که در این خصوص بتوانیم پاسخگوی والدین ورزشکاران باشیم.

7414/ ‬ 6155

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 219

به "خبرنگاران البرز میزبان 11 رشته در المپیاد استعدادهای برتر کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران البرز میزبان 11 رشته در المپیاد استعدادهای برتر کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید