خبرنگاران آمریکا محدودیت ویزا برای 14 ایرانی اعمال کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، تهران- خبرنگاران- وزارت امورخارجه آمریکا روز جمعه با ادعای نقض حقوق بشر برای 14 ایرانی محدودیت ویزا اعمال کرد.

خبرنگاران آمریکا محدودیت ویزا برای 14 ایرانی اعمال کرد

به گزارش خبرنگاران از رویترز، دولت ترامپ گفت که به دلیل مشارکت در نقض فاحش حقوق بشر در رابطه با سوء قصد علیه یک چهره معارض ایرانی در سوئیس در سال 1990، محدودیت های ویزا را برای 13 ایرانی اعمال می کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا اسمی از شخصیت های ایرانی قید نشده است.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای همچنین از محدودیت های ویزا برای حجت الله خدایی سوری رییس اسبق زندان اوین ایران خبر داد.

تلاش های خصمانه آمریکا علیه ایران در حالی ادامه دارد که سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ با شکست همراه شده و هم اکنون متحدان آمریکا نیز حاضر به دفاع از سیاست های یکجانبه گرایی وی نیستند.

کلی کرافت کننده آمریکا در سازمان ملل با پذیرش منزوی شدن آمریکا در برابر سیاست های غلط علیه ایران گفت که رفتار متحدان اروپایی واشنگتن در مورد اقدام ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران ناامیدکننده بود.

وی اضافه کرد: این مساله بقدری مهم است که نمی توانیم تا زمان منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران در 18 اکتبر (27 مهر) منتظر بمانیم.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا عصر پنج شنبه به وقت محلی به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رفت تا در دیدار با دیجانی سفیر و کننده دائم اندونزی در سازمان ملل که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، درخواست دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را برای بازگرداندن تحریم های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.

در این دیدار که برایان هوک کننده مستعفی آمریکا در امور ایران، وزیر خارجه ترامپ را همراهی کرد، پمپئو نامه ای را با امضای کلی کرافت کننده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که در آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است.

دقایقی بعد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه ای گفتند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی کنند. آن ها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارها که اساس چندجانبه گرایی است، تصریح کردند: ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می شود و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1153

به "خبرنگاران آمریکا محدودیت ویزا برای 14 ایرانی اعمال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا محدودیت ویزا برای 14 ایرانی اعمال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید