ثبت نام کنکور ارشد و المپیاد علمی دانشجویی 1400 از فردا، 16 آذر آغاز می شود

به گزارش تایمر سرگرمی، فرصت ثبت نام برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1400 و بیست وششمین آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور از فردا، 16 آذرماه در سایت سازمان سنجش آغاز می شود.

ثبت نام کنکور ارشد و المپیاد علمی دانشجویی 1400 از فردا، 16 آذر آغاز می شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مطابق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 از فردا، یکشنبه 16 آذرماه 99 منحصراً به صورت اینترنتی و به وسیله درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org شروع می گردد و در روز یکشنبه 23 آذرماه پایان می پذیرد.

دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در درگاه اطلاع رسانی این سازمان واقع شده است)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) متقاضی ثبت نام در این آزمون شوند.

هزینه ثبت نام آزمون:

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 900 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی به وسیله پیام کوتاه به متقاضیان ارائه می گردد؛ متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 8500 ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می توانند از این خدمات استفاده کنند.

متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این دسته از متقاضیان می بایست برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ 900 هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کدرشته های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور یا موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 137 هزار ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه مندی در هرکدام از دوره ها اقدام کنند.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در روز های پنجشنبه و جمعه مورخ 6 و 7 خردادماه 1400 برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز دوشنبه سوم تا پنجم خردادماه 1400 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان مندرج در بند 37 تقاضانامه معین می گردد؛ لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

برگزاری المپیاد علمی - دانشجویی کشور:

متقاضیان علاقه مند می توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400، در اولین مرحله دوره بیست و ششمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1366

به "ثبت نام کنکور ارشد و المپیاد علمی دانشجویی 1400 از فردا، 16 آذر آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام کنکور ارشد و المپیاد علمی دانشجویی 1400 از فردا، 16 آذر آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید