تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج، واقعی نیست

به گزارش تایمر سرگرمی، هاشمی گفت: تعرفه بیماران خاص واقعی نیست و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی شده است.

تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج، واقعی نیست

فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماران خاص در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته از طرف سازمان های ذی ربط، بیماران خاص با مشکل جدی رو به رو نیستند و تنها مسئله این است که انتقال ارز انجام نگرفته و کشور ها بعضی از دارو ها و تجهیزات پزشکی را به ما نمی فروشند.

او ادامه داد: با کوشش های انجام گرفته، مسائل بیماران خاص و صعب العلاج به حالت بحرانی نرسیده است و امیدواریم با برنامه ریزی بهتر در زمینه ارائه خدمات بهداشت و درمانی مناسب، مسائل این افراد به طور کامل برطرف گردد.

هاشمی اضافه نمود: وزارت بهداشت، حدود 4 سال پیش، سند ملی بیماران اوتیسم را نوشته است، اما این سند مسائلی دارد که باید برطرف گردد.

رئیس بنیاد امور بیماران خاص با اشاره به اینکه اوتیسم جزو بیماری های خاص قرار گرفته است، بیان نمود: سند ملی اوتیسم دارای مسائلی بوده و هنوز نهایی شده است؛ در این خصوص جلساتی با وزیر بهداشت برگزار نموده ایم و قول مساعد در زمینه برطرف مسائل باقی مانده، داده شده است.

او اضافه نمود: بسته های خدماتی بیماران خاص تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شده است؛ تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج، واقعی نیست و همین مسئله باعث بروز مسائلی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی شده است.

دستگاه های دیالیز مورد احتیاج دانشگاه ها تأمین خواهد شدهاشمی گفت: یک فرد دیالیزی، بابت هر دوره درمان باید 400 هزار تومان بپردازد و خوشبختانه بیمه هزینه بیماران خاص را می پردازد.

رئیس بنیاد امور بیماران خاص یادآوری کرد: یکی از مسائل بیماران تالاسمی، داروی اکستریل است که این افراد با فرانشیز محدود آن را پرداخت می نمایند و این مسئله، خلاف قانون است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 248

به "تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج، واقعی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج، واقعی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید