تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از 18 هزار نفر فراتر رفت

به گزارش تایمر سرگرمی، طبق جدیدترین آمار، در روسیه تنها طی یک روز گذشته، 2558 نفر به ویروس کرونا آلوده شدند تا شمار مبتلایان به این بیماری به 18328 نفر برسد، ضمن اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور هم به 148 مورد افزایش یافت.

تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از 18 هزار نفر فراتر رفت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز، دوشنبه (13 آوریل، 25 فروردین ماه) گزارش داد که تعداد افرادی که طی یک روز گذشته در این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند، 2558 نفر افزایش یافته است. بنابراین ، در مجموع تا به امروز 18328 مورد از بیماری کرونا در روسیه تشخیص داده شده است. در کل دوره شیوع این بیماری ، 148 مورد مرگ و میر ثبت شده و 1470 نفر بهبود یافته اند.

بر اساس این اطلاعات، بیشترین افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهر مسکو ، منطقه مسکو و شهر سن پترزبورگ به ترتیب با تعداد 1355 ، 495 و 121 نفر بوده است. بطور کلی موارد آلودگی در 82 منطقه فدرال روسیه شناسایی شده است.

این ستاد با اشاره به رشد نگران کننده شیوع ویروس کرونا در پایتخت، اضافه کرد، با ثبت هزار و 355 مورد جدید این بیماری در مسکو، تعداد کل مبتلایان در این شهر به بیش از 11.5 هزار رسیده است.

طبق این اطلاعات، طی 24 ساعت گذشته 179 بیمار بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند. از این تعداد ، 150 نفر - در مسکو ، شش نفر - در منطقه نیژنی نوگوراد و چهار نفر هم در سن پترزبورگ بودند.

در عین حال طی روز گذشته 10 نفر در مسکو ، سه نفر در منطقه نیژنی نوگوراد ، دو نفر در جمهوری چچن و در منطقه مسکو، مورمانسکی و جمهوری اوستیای شمالی، هر کدام یک نفر جان باختند.

سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه هم اعلام نمود، تا تاریخ 13 آوریل (25 فروردین) به روی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر آزمایش کرونا صورت گرفته است. 141 هزار نفر هم در حال حاضر تحت نظارت پزشکی قرار دارند.

امضای حکم پرداخت حقوق اضافی برای پزشکان در روسیه

علاوه بر این، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه امروز، دوشنبه ، حکم مربوط به اختصاص مبلغ 50 میلیارد روبل برای پرداخت حقوق اضافی به پزشکان را امضاء کرد.

در این حکم یادآوری شده که 640 میلیون روبل دیگر هم برای مجهز شدن بیمارستان ها به تجهیزات پزشکی و تخت های بیشتر برای دریافت بیماران مبتلا به COVID-19 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در خبر دیگری هم فرمانداری منطقه ایکاترین برگ روسیه از فرود هواپیمایی حامل تجهیزات محافظت شخصی در برابر ویروس کرونا از کشور چین در این شهر اطلاع داد. این تجهیزات به دو بیمارستان تخصصی ایکاترین برگ تحویل داده می گردد. محموله یاری های پزشکی چین شامل: 3 میلیون ماسک پزشکی ، 6 هزار لیوان ، 300 هزار دستکش ، 800 جعبه لباس های محافظ پزشکی است تا نیازهای روزانه پزشکان و کادر درمانی این شهر را تأمین کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 940

به "تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از 18 هزار نفر فراتر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از 18 هزار نفر فراتر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید