ترکیه یک پهپاد را نزدیک مرز سوریه هدف قرار داد

به گزارش تایمر سرگرمی، وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب به وقت تهران از سرنگون کردن یک پهپاد ناشناس توسط جنگنده های خود در نزدیکی مرز با سوریه خبر داد.

ترکیه یک پهپاد را نزدیک مرز سوریه هدف قرار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب گفت جنگنده های این کشور یک فروند پهپاد را در نزدیکی مرز سوریه هدف قرار داده و ساقط کرده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آنکارا ادعا کرده است که این پهپاد ناشناس 6 بار حریم هوایی ترکیه را نقض کرده و پس از آن دو فروند جنگنده اف-16 نیروی هوایی ترکیه مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک برخاسته و آن را هدف قرار داده اند.

هنوز تعیین نیست این پهپاد متعلق به کدامیک از طرف های فعال در سوریه است.

وزارت دفاع ترکیه هفته گذشته نیز از پرواز جنگنده های خود بر فراز حریم هوایی سوریه خبر داد.

دو فروند جنگنده اف-16 نیروی هوایی ترکیه 24 سپتامبر (سه شنبه دوم مهر) بر فراز بخش هایی از حریم هوایی سوریه پرواز کردند. (جزئیات بیشتر)

آنکارا 16 مرداد گذشته در بیانیه ای گفت که با آمریکا بر سر تشکیل یک مرکز مشترک عملیات در ترکیه به منظور هماهنگی امور مربوط ایجاد منطقه امن و اداره آن توافق کرده است.

ترکیه چندی قبل با هشدار به آمریکا درباره عدم اطاله روند پاکسازی شمال سوریه از شبه نظامیان کُرد، هشدار داده بود که در صورت تداوم انفعال واشنگتن، آنکارا خود منطقه امنی را در شمال سوریه ایجاد می کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 400

به "ترکیه یک پهپاد را نزدیک مرز سوریه هدف قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه یک پهپاد را نزدیک مرز سوریه هدف قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید