بی توجهی دو نخست وزیر به سیل و آتش ، انتقاد مردم و رسانه ها از جانسن و موریسن

به گزارش تایمر سرگرمی، نخست وزیران انگلیس و استرالیا به دلیل بی توجهی آشکار به رنج مردم در فاجعه های اخیر سیل و آتش سوزی این دو کشور به شدت تحت فشار افکار عمومی و رسانه ها قرار دارند.

بی توجهی دو نخست وزیر به سیل و آتش ، انتقاد مردم و رسانه ها از جانسن و موریسن

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بوریس جانسن سرمست از پیروزی درخشان در انتخابات اخیر به فکر اجرایی کردن برگزیت است؛ غافل از اینکه مردم بخش هایی از مناطق جنوبی انگلستان در آستانه فرارسیدن کریسمس و تعطیلی های سال نو گرفتار سیل شده اند. آنها انتظار داشتند نخست وزیر با نخستین پرواز خود را به این مناطق برساند، درست شبیه رفتاری که دیوید کامرون (نخست وزیر وقت انگلیس) سال 2013 در کنت انجام داده بود.

با این حال، از دفتر نخست وزیری در شماره 10 داونینگ استریت خبر می رسد برای جانسن برنامه بازدید از مناطق سیل زده در نظر گرفته نشده است. ضمن اینکه دن جرویس، کننده حزب کارگر و شهردار شفیلد اعلام کرد مقام های رسمی دولت قرار نیست برای یک نشست اضطراری در شمال انگلیس گرد هم جمع شوند. سخنگوی نخست وزیری به گفتن این جمله بسنده کرد که ما از نزدیک شرایط میزان بارش و سطح آب رودخانه ها را زیر نظر داریم.

جانسن و نامزدش کاری سیموندز که هنوز به شکل رسمی ازدواج هم نکرده اند، روز کریسمس را در داونینگ استریت می گذرانند و گفته می شود آقای نخست وزیر در چند روز آینده برای بازدید از مناطق سیل زده و دیدار با مردم گرفتار باران های سیل آسا برنامه ندارد. بسیاری از مردم از خانه های خود تخلیه شده اند، راه های اصلی و فرعی زیر آب رفته و بسته است و کسب و کار در این مناطق به حال تعطیل درآمده است.

از سوی دیگر، نخست وزیر استرالیا به دلیل رفتن به هاوایی در اوج بدترین بحران زیست محیطی تاریخ این کشور تحت فشار قرار گرفته و موضوع شوخی های جوانان استرالیایی شده است. اسکات موریسن که هموطنان جوانش او را اسکومو خطاب می کنند، در بدترین آتش سوزی تاریخ استرالیا کار خود را رها و برای گذراندن تعطیلی های سال نو به هاوایی سفر کرده بود؛ اتفاقی نادر که باعث شد رسانه ها و مردم به شدت از او انتقاد کنند.

گسترده ترین آتش سوزی تاریخ در دشت های استرالیا از سپتامبر امسال دست کم 9 نفر را به کام مرگ کشانده، بیش از 700 خانه را نابود و میلیون ها هکتار دشت و جنگل را خاکستر کرده است. با این حال، نخست وزیر با نیمه کاره رها کردن سفر خارجی خود به دفتر کارش بازگشت تا از نزدیک در جریان فعالیت های مربوط به مهار آتش قرار بگیرد. موریسن از هموطنان خود هم بابت حاضر نبودن در محل کار عذرخواهی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 639

به "بی توجهی دو نخست وزیر به سیل و آتش ، انتقاد مردم و رسانه ها از جانسن و موریسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی دو نخست وزیر به سیل و آتش ، انتقاد مردم و رسانه ها از جانسن و موریسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید