با برطرف تحریم ها، چشم انداز مثبتی پیش روی فعالان مالی قرار خواهد گرفت

به گزارش تایمر سرگرمی، زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری و آغاز به کار دولت سیزدهم باقی نمانده است. اقتصاد ایران که در چند سال گذشته با مسائل متعددی در داخل و خارج از کشور روبرو بوده و انتظار می رود با نزدیک شدن به آغاز دولت جدید و هم زمان رایزنی ها برای احیای برجام، فصل جدیدی را تجربه کند؛ اما فعالان مالی تاکید می نمایند تا زمانی که دولت جدید برای هرگونه برنامه ریزی، بخش خصوصی را محور اصلی برای مشورت قرار ندهد، اقتصاد همان تلاطماتی را تجربه خواهد نمود که در طول هشت سال گذشته با آن روبرو بود.

با برطرف تحریم ها، چشم انداز مثبتی پیش روی فعالان مالی قرار خواهد گرفت

مذاکره به نفع اقتصاد و تعامل با سایر کشورهای دنیا از دیگر مهم ترین خواسته فعالان مالی از دولت سیزدهم است.

در همین زمینه رئیس کمیسیون احداث، خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران می گوید: تا زمانی که ندانیم قرار است تعامل ما با سایر کشورها به چه شکل باشد، نمی توانیم امیدوار باشیم چه در این دولت و چه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، چشم انداز مثبتی پیش روی فعالان مالی باشد.

محسن چمن آرا در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می افزاید: دولت جدید اول باید تکلیف این قضیه را روشن کند چون در حال حاضر تحریم ها به مانع بزرگی برای تداوم و توسعه فعالیت فعالان بخش خصوصی تبدیل شده است و صادرات را دچار چالش نموده است. بنابراین تا زمانی که تحریم ها برداشته نشوند صادرنمایندگان نمی توانند در عرصه بین المللی فعالیت قابل قبولی داشته باشند.

او معتقد است: فعالان مالی احتیاج دارند تا برای توسعه فعالیت های خود به اقصی نقاط دنیا بدون محدودیت در صدور ویزا و تحمیل هزینه های هنگفت سفر نمایند؛ اما متاسفانه در حال حاضر حتی سفر تجاری به کشورهای همسایه میسر نیست و این امر درگیر بروکراسی های پیچیده ای است که وقت و انرژی فعالان مالی را هدر و باعث شده تا میزان و حجم مراودات و ارتباطات ایرانیان با دنیا به دلایل مالی و بعضی روینمودهای امنیتی تهدید محور محدود باشد.

تسهیل محیط کسب و کار با حذف قوانین زائد و دست وپاگیر از دیگر مواردی است که رئیس کمیسیون احداث، خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران خواهان تحقق آن است و در همین زمینه تاکید می نماید باید از شعار به سمت اقدامات عملی گام برداشت.

چمن آرا می گوید: بسیاری از مجوزهایی که امروز فعالان مالی مجبور به اخذ آنها برای تداوم فعالیت های خود هستند نه برای رعایت استانداردها بلکه به نفع عده ای برای کسب درآمد است؛ بنابراین حذف این قوانین زائد نقش مهمی در حذف رانت و فساد ایفا خواهد نمود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1599

به "با برطرف تحریم ها، چشم انداز مثبتی پیش روی فعالان مالی قرار خواهد گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برطرف تحریم ها، چشم انداز مثبتی پیش روی فعالان مالی قرار خواهد گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید