ایجاد تنش در پروژه های راهروی مالی پکن و اسلام آباد به ضرر پاکستان است

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران: مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان با مخالفت بعضی از احزاب ناسیونالیست این کشور در خصوص تغییر راستا راهروی مالی پکن و اسلام آباد گفت که ایجاد تنش در پروژه های چین و پاکستان به ضرر منافع ملی این کشور است.

ایجاد تنش در پروژه های راهروی مالی پکن و اسلام آباد به ضرر پاکستان است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عرفان صدیقی مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در واکنش به اظهارات مقامات بعضی از احزاب ناسیونالیست پاکستان از جمله حزب عوامی ملی گفت: دولت پاکستان میخواهد تا تمام ایالت های این کشور از پروژه های راهرو مالی پکن و اسلام آباد سود ببرند.

وی اضافه کرد: بعضی از رهبران سیاسی پاکستان بدنبال ایجاد شک و تردید در خصوص راهرو مالی پکن و اسلام آباد هستند در حالی که ایجاد تنشی در خصوص این پروژه ها صدمه ای به منافع ملی پاکستان است.

صدیقی گفت: امضای توافقنامه های راهرو مالی چین و پاکستان برای آینده این کشور سودمند است.

مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان گفت: دولت چین نسبت به 30 سال گذشته بسیار پیشرفت نموده است و ذخایر ارز خارجی این کشور از 12 میلیارد دلار اکنون به چهار هزار میلیارد دلار رسیده است.

خاطرنشان می گردد که میان افتخار حسین عضو ارشد حزب عوامی ملی پاکستان گفته بود: درحالی که مردم ایالت های سند، بلوچستان و خیبرپختونخواه از ابتدای تاریخ پاکستان از حقوق اساسی خود محروم هستند؛ حزب عوامی ملی نیز تغییر راستا راهرو مالی چین و پاکستان از ایالت پنجاب را هرگز نخواهد پذیرفت.

افتخار حسین می افزاید: درصورت تغییر راستا مالی راهروی مالی چین و پاکستان از بنادر گوادر در پاکستان تا کاشغر در چین، مسئولیت اوضاع داخلی کشور به عهده دولت فدرال خواهد بود.

درحالی که حزب حاکم پاکستان در ایالت پنجاب و فدرال بر سر قدرت است، بنابراین، همیشه کوشش می نماید تا پروژه های بزرگ در این ایالت انجام گردد و حزب عوامی ملی و سایر احزاب ناسیونالیست بلوچ با فشار بر دولت فدرال می خواهند تا راستا واقعی راهرو مالی چین و پاکستان تغییر نکند و مردم ایالت های بلوچستان و خیبرپختونخواه نیز پیشرفت کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 581

به "ایجاد تنش در پروژه های راهروی مالی پکن و اسلام آباد به ضرر پاکستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد تنش در پروژه های راهروی مالی پکن و اسلام آباد به ضرر پاکستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید