اولین واکنش ریاض به خروج پاتریوت های آمریکا از عربستان

به گزارش تایمر سرگرمی، فارس نوشت: سخنگوی ائتلاف سعودی در واکنش به قصد واشنگتن برای جمع آوری سامانه های پدافند هوایی از عربستان سعودی مدعی شد، این کشور توانایی دفاع از خود را دارد.

اولین واکنش ریاض به خروج پاتریوت های آمریکا از عربستان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

چند روز پیش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، پنتاگون هشت سامانه پاتریوت را از عراق، کویت، اردن و عربستان سعودی خارج می نماید و یک سامانه موشکی تاد را از عربستان سعودی خارج خواهد نمود.

>>> بیشتر بخوانید:

آمریکا در حال خارج کردن سامانه های پاتریوت از خاورمیانه است

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی در واکنش به این موضوع مدعی شد: این موضوع بر قدرت پدافند هوایی عربستان سعودی تأثیری نخواهد گذاشت.

بر اساس گزارش عربی 21، وی اضافه نمود: اتفاق نظر عمیقی با متحدانمان درباره تهدید در منطقه داریم... ما قدرت دفاع از کشورمان را داریم.

المالکی در ادامه به تعداد سامانه های پاتریوت موجود در عربستان سعودی اشاره نکرد.

این ادعای المالکی در حالی مطرح می گردد که رسانه های عربی بامداد یکشنبه هفته جاری از عملیات پهپادی عظیم نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

شبکه اسکای نیوز در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت 17 فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت اهدافی در عربستان سعودی شلیک شده است.

تا کنون عملیات های پهپادی ارتش یمن به عمق خاک سعودی که در واکنش به حمات ائتلاف متجاوز انجام می گردد خسارت های زیادی را به این کشور وارد نموده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1678

به "اولین واکنش ریاض به خروج پاتریوت های آمریکا از عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش ریاض به خروج پاتریوت های آمریکا از عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید