العبادی در ملاقات با شمخانی بر ضرورت تحکیم روابط ایران و عراق تاکید نمود

به گزارش تایمر سرگرمی، حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر و نخست وزیر سابق عراق در ملاقات با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در بغداد بر اهمیت تحکیم روابط ایران و عراق بر اساس اصل حفظ حاکمیت و منافع مشترک تاکید نمود.

العبادی در ملاقات با شمخانی بر ضرورت تحکیم روابط ایران و عراق تاکید نمود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق در ملاقات با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر ضرورت تحکیم روابط عراق وایران بر اساس اصولی تعیین تاکید نمود.

دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد: العبادی با علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران ملاقات و با او به طور مفصل درباره اهمیت روابط عراق و ایران، واقعیت این روابط و افق های توسعه روابط بر اساس اصل حفظ حاکمیت و منافع مشترک و دخالت نکردن در امور داخلی دو کشور گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، العبادی با اشاره به تحولات خطیر منطقه بر ضرورت تحکیم روابط ایران و عراق بر اساس اصولی تعیین به منظور تضمین توسعه روابط در راستای منافع دو کشور و صلح و ثبات و توسعه منطقه تاکید نمود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که به منظور ملاقات با مقامات عراقی در سفری رسمی به بغداد سفر نموده است پیش از ظهر امروز هم در ملاقات با مصطفی الکاظمی رئیس سرویس اطلاعاتی عراق گفت که تشکیل دولت مقتدر و کارآمد مبتنی بر رای مردم عراق خواست همیشگی ایران است.

پس از استعفای محمد توفیق علاوی از نامزدی نخست وزیری عراق، نام چندین شخصیت سیاسی از جمله حیدر العبادی و مصطفی الکاظمی برای تصدی سِمت نخست وزیری دوباره مطرح شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 847

به "العبادی در ملاقات با شمخانی بر ضرورت تحکیم روابط ایران و عراق تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العبادی در ملاقات با شمخانی بر ضرورت تحکیم روابط ایران و عراق تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید