اقدام تلافی جویانه اروپا همزمان با شکست ترامپ

به گزارش تایمر سرگرمی، ایرنا نوشت: اتحادیه اروپا از وضع تحریم های گمرکی علیه ایالات متحده در مناقشه شرکت های ایرباس و بوئینگ و در اقدام متقابل با تحریم های آمریکا اطلاع داد.

اقدام تلافی جویانه اروپا همزمان با شکست ترامپ

با ما سفر کنید و با تور زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ اتحادیه اروپا اعلام نمود در اقدام متقابل با تحریم های آمریکا، تحریم های گمرکی علیه ایالات متحده اعمال می نماید.

براساس این گزارش، کمیسیون اروپا از وضع تحریم های گمرکی علیه ایالات متحده در مناقشه ایرباس و بوئینگ درمورد یاری های دولتی، اطلاع داد.

بیشتر دولت های اتحادیه اروپا از اعمال تعرفه (بر واردات کالاهای آمریکایی) حمایت می نمایند و انتظار میرود که اعمال تعرفه ها پس از جلسه وزیران بازرگانی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه صورت بگیرد.

سازمان تجارت جهانی ماه گذشته حکم کرد که اتحادیه اروپا می تواند به تلافی یارانه های دولتی که به هواپیماسازی بوئینگ داده می گردد به 4 میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه وضع کند.

سازمان تجارت جهانی اعلام نمود که میزان این تعرفه های تلافی جویانه 3.99 میلیارد دلار است که برابر با میزان ضرری است که رقیب اروپایی بوئینگ، ایرباس، از یارانه های داده شده به بوئینگ متحمل شده و بخشی از فروش خود را از دست داده است.

رابرت لایتایزر نماینده تجاری آمریکا در واکنش به این رأی گفت: اتحادیه اروپا هیچ مبنای معتبری برای وضع تعرفه های تلافی جویانه بر هیچ کالای آمریکایی ندارد. به جز معافیت مالیاتی که توسط ایالت واشنگتن به بوئینگ داده شده بود و در اوایل سال جاری لغو شد، سازمان تجارت جهانی هیچ مبنایی برای یارانه های دولتی در دست نداشت.

والدیس دومبوروسکیس معاون اجرایی کمیسیون اروپا در توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا فوری به شکلی مثبت و سازنده با آمریکا وارد مذاکره خواهد شد تا در خصوص گام های بعدی تصمیم گیری کند.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1282

به "اقدام تلافی جویانه اروپا همزمان با شکست ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام تلافی جویانه اروپا همزمان با شکست ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید