افشای وجود یک مافیای عقد قرارداد با خارجی ها

به گزارش تایمر سرگرمی، علی اصغر مدیر روستا درباره مصوبه اخیر سازمان لیگ مبنی بر ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی جدید از سوی تیم های ایران گفت: اگر این بحث برای پیگیری مبارزه با فساد باشد، اقدامی عالی اجرا شده، اما اگر پس از صدور رای پرونده مارک ویلموتس، آقایان می خواهند روی یک زخم مرهم گذاشته و بعد ها این زخم دوباره باز شود، تصمیم شان موقتی است و فایده ای هم ندارد.

افشای وجود یک مافیای عقد قرارداد با خارجی ها

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

وی افزود: باید ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی را سال ها ادامه داده و با مسببان چنین قرارداد هایی برخورد قضایی داشته باشیم. مجازات هم فقط شامل زندان رفتن این افراد نمی شود بلکه می توان با رسانه ای کردن نام، پرداخت غرامت ها و هزینه از جیبشان و ممنوع الفعالیت کردن آن ها با چنین افرادی برخورد کرد.

مهاجم اسبق تیم فوتبال ایران ادامه داد: اگر حالا که پرونده مارک ویلموتس به چنین رأیی رسیده دوستان بخواهند احساسی عمل کرده و مدتی جذب بازیکن خارجی را ممنوع کنند، پس از مدتی آتش این هیجان ها فروکش می کند و چهار پنج ماه دیگر هم می بینیم مصوبه لغو می شود.

مدیرروستا توضیح داد: افرادی که می خواهند با مسببان عقد قرارداد های نادرست برخورد کنند، باید سابقه مبارزه با فساد را داشته باشند تا بتوانند جلوی این اقدام را بگیرند، اما اگر قرار باشد همین نفرات فعلی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مقابل تخلف ها بایستند، نمی توان چندان به نتیجه آن امیدوار بود. باید افرادی وارد کار شوند که برای مبارزه با فساد اراده و عزم داشته باشند.

وی درباره اینکه لودویک دلشات وکیل سوئیسی فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس، پس از رأی این مربی با وکالت از بازیکن خارجی تراکتور این باشگاه را محکوم کرده توضیح داد: همین مسائل نشان می دهد پشت پرده زد و بند های بسکمک وجود دارد. باید عوامل این اتفاق ها معرفی، بازخواست و جریمه شوند.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: باید دلال ها و واسطه هایی که چنین بازیکنان و مربیانی به ایران می آورند به سهم خود غرامت و جریمه بدهند و دستشان از فوتبال ایران قطع شود. همانگونه که در بحث حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی هم مباحث زیادی وجود دارد.

مدیرروستا توضیح داد: باید اعلام شود چه کسی اسکوچیچ را به تیم ملی ایران آورد تا فردا اتفاق های مشابه قرارداد ویلموتس را درباره اسکوچیچ شاهد نباشیم. وی در حال حاضر هم با باشگاه صنعت نفت آبادان مشکل دارد. دلال یا فردی که عامل حضور چنین مربیانی در ایران است و به فدراسیون فوتبال احاطه دارد باید به مردم معرفی شوند.

وی مطرح نمود: اگر تمام عوامل کل و جزء چنین قرارداد هایی معرفی شوند مردم می دانند چه اتفاق هایی در فوتبال رخ می دهد. اکنون به جز مهدی تاج، هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش کسی را نمی شناسیم، اما مدیر یا مسئول پشت پرده را هم معرفی کنید.

سرمربی اسبق تیم پیکان ادامه داد: اکنون مجموعه ای در تهران وجود دارد که کل مسائل مربوط به قرارداد بازیکن و مربی خارجی را دست خود گرفته است. اعضای این مجموعه همان افرادی هستند که ده سال پیش مجرم شناخته شدند، اما اکنون قویتر کار می کنند. دلیل این موضوع هم این است که آن ها بالادستی ها را خریدند.

مدیرروستا افزود: افرادی باید در عرصه مقابله با فساد ورود کنند که کسی نتواند به آن ها رخنه کند. مجرم هایی که 10 سال پیش فوتبال ایران را به منجلاب کشیدند اکنون خیلی فعالتر شدند. جالب اینجاست اعضای این مجموعه سال ها قبل نمی توانستند پول چیپس و پفک بدهند، اما اکنون برای خودشان وکیل گرفته و کار های خود را از این طریق انجام می دهند.

وی توضیح داد: این افراد سال ها قبل مجزا از هم کار می کردند، اما اکنون به مجموعه ای قدرتمند تبدیل شدند که بازیکن، مربی، سرپرست و... و حتی مدیر باشگاه را با نظر خودشان می چینند. مانند ده سال قبل ابتدا باید چنین افرادی و به عنوان نفراتی که فوتبال را به فساد کشیدند مجازات کرد.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: احساس می کنم یکی از دلایل ممنوع شدن جذب بازیکن و مربی خارجی مجلس گیر شدن مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. آن ها اکنون هیجان زده شدند، اما باید چنین کاری را ده سال پیش انجام می دادند. دیده اند هوا پس است و مدام اطلاعیه می دهند. تا الان نمی دانستند چه اتفاقی در فوتبال ایران رخ می دهد؟

مدیر روستا توضیح داد: در روز های اخیر و پس از شکست مفتضاحانه فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس همه بیانیه صادر می کنند، اما باید فردی باشد که همه مسائل را پیگیری کرده و احساسی عمل نکند. ویلموتس به خال زده است و برای حضور در ایران با افرادی ارتباط برقرار کرده تا با یک برنامه ریزی تعیین همه به منافعی برسند.

وی افزود: شک نکنید رأی پرونده هم ناشی از همین زد و بند ها است. ویلموتس از اشتباه ما استفاده نکرد بلکه با مطالعه و شناختن افرادی که می توانند در این جهت به وی کمک کنند به ایران آمد و چنین پولی را از جیب مردم کشورمان خارج کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره احتمال تبانی بین وکیل سوئیسی فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس توضیح داد: می توان درصدی را برای این موضوع درنظر گرفت، اما نمی توان اظهارنظر قاطعانه ای انجام داد. هر وکیلی که طرفش فوتبال ایران باشد به راحتی می تواند علیه فوتبال ما حکم بگیرد، زیرا در فیفا علیه ما اتاقی تشکیل شده که هر پرونده ای به این نهاد برسد، بدون خواندن آن علیه ایران رای صادر می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1165

به "افشای وجود یک مافیای عقد قرارداد با خارجی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای وجود یک مافیای عقد قرارداد با خارجی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید