افزایش رو به رشد بستری شدگان مبتلا به کرونا

به گزارش تایمر سرگرمی، یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: شاهد افزایش بی رویه بستری شدگان مبتلا به کرونا هستیم که از دو هفته پیش شروع شده است.

افزایش رو به رشد بستری شدگان مبتلا به کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به آخرین شرایط کرونا و واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: بیماری در کشور رو به افزایش است به طوری که از دو هفته پیش در کل کشور شاهد افزایش موارد بستری هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این موج بیماری از استان های جنوبی شروع شده و به استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و سپس به استان های مرکزی توسعه یافته است گفت: در حال حاضر هم تهران شرایط قرمز دارد.

مردانی با اشاره به اینکه در خطه شمال آمل شرایط قرمز دارد و به نظر می رسد که شهر های همجوار هم چنین شرایطی داشته باشند اظهار کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت برای اختصاص تخت های اورژانسی به بیماران کرونایی ابلاغیه ای را هم صادر نموده است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه شرایط سیستان و بلوچستان مطلوب نیست اسم کرد: خیلی از بیمارستان ها که بخش های کرونایی را تعطیل نموده بودند دوباره این بخش ها را باز نموده اند و پذیرای بیماران کوویدی هستند، ویروس دلتا و یا جهش یافته هندی نسبت به سویه های دیگر بچه ها و نوجوانان را بیشتر درگیر می نماید، ولی هنوز شاهد درگیری بیشتر در افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند هستیم.

مردانی ادامه داد: انگار که این ویروس تمایل بیشتری به بچه ها و نوجوانان دارد، شدت علائم ویروس دلتا بیشتر از نوع چینی است، در بعضی موارد احتیاج به بستری بیمار در آی سی یو هستیم و درگیری در این نوع از جهش سریع اتفاق می افتد و کمتر از 48 ساعت علایم بروز پیدا می نماید، اندازه اثرپذیری ویروس هندی 12 برابر بیشتر از ویروس چینی است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی توضیح داد: زنجیره سرد واکسن از زمان فراوری تا زمانی که به بازوی فرد می رسد باید حفظ گردد، اگر این زنجیره حفظ نگردد واکسن کار های خود را از دست می دهد، متاسفانه برخلاف انتظار مردم واکسیناسیون در کشور ما به صورت انجام نمی گردد و مردم مجبور می شوند به کشور های همسایه برای تزریق واکسن بروند، ما توصیه نمی کنیم که آن ها به خارج از کشور بروند لذا از مسئولین می خواهیم تا سرعت واکسیناسیون را در کشور بالا ببرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1688

به "افزایش رو به رشد بستری شدگان مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش رو به رشد بستری شدگان مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید