آمریکا 2 شخص حقیقی و 6 شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، وزارت خزانه داری ایران نام 2 شخص حقیقی و 6 شرکت را به فهرست افراد و شرکت های تحریم شده مرتبط با ایران اضافه کرد.

آمریکا 2 شخص حقیقی و 6 شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه گفت نام 2 شخص حقیقی و 6 شرکت در ارتباط با ایران به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه افزوده شده است.

در بین این افراد و شرکت ها که نامشان امروز پنج شنبه در فهرست تحریم های اوفک قرار گرفته است، تنها نام یک شخص حقیقی تبعه جمهوری اسلامی ایران دیده می شود. وزارت خزانه داری آمریکا یک شخص حقیقی و 3 شرکت چینی، 2 شرکت هنگ کنگی و یک شرکت اماراتی را نیز به اتهام همکاری با ایران برای دور زدن تحریم های نفتی آمریکا تحریم کرده است.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه 1397 تا به امروز تحریم های گوناگونی را علیه بخش های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم های خود قرار داده است.

کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین المللی اذعان کرده اند که اثر تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در گزارش های اخیر خود پیش بینی کرده اند که با توجه به تخلیه اثر تحریم ها، اقتصاد ایران در سال 2020 به ثبات نسبی برسد و در سال 2021 نیز رشد مثبت را تجربه کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 714

به "آمریکا 2 شخص حقیقی و 6 شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 2 شخص حقیقی و 6 شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید