آذری: بازی شرافتمندانه ای مقابل ذوب آهن برگزار کردیم، داوران ما در اصول بدیهی اشتباه می کنند

به گزارش تایمر سرگرمی، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: در دیدار مقابل ذوب آهن یک بازی شرافتمندانه را برگزار کردیم.

آذری: بازی شرافتمندانه ای مقابل ذوب آهن برگزار کردیم، داوران ما در اصول بدیهی اشتباه می کنند

به گزارش سعید آذری درباره شکست یک بر صفر تیم فولاد خوزستان از ذوب آهن در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال بیان نمود: فکر می کنم ذوبی ها در نیمه اول خیلی خوب فوتبال بازی کردند و بچه های ما نتوانستند دستور های تاکتیکی جواد نکونام را اجرا کنند، اما در نیمه دوم بازی کامل در اختیار فولاد بود و موقعیت های خوبی داشتیم که متاسفانه به گل تبدیل نشد. می توانم بگویم یک بازی پایاپای و شرافتمندانه بود که به هر ذوب آهن از فرصتی که داشت بهتر استفاده کرده و به پیروزی رسید.

او اضافه نمود: شاید تقدیر خداوند این بود تیمی که 13،14 سال برای آن زحمت کشیده ام به دست من و تیمی که اکنون مدیرش هستم در سراشیبی سقوط بیشتر قرار بگیرد. در مقابل این تقدیر باید سر تسلیم فرود آورد، اما از بازیکنانم که در نیمه دوم نمایش خوبی داشته و همچنین جواد نکونام که ذوب آهن را خوب آنالیز کرده بود تشکر می کنم.

آذری شرح داد: باید در ادامه بازی ها قدرتمندانه تر بازی کنیم. به بازیکنان و کادرفنی ذوب آهن تبریک می گویم و امیدوارم این پیروزی کمک شان کند تا با توجه به اینکه یکی از قدرتمندترین تیم های ایران بوده و طبق اعلام AFC بهترین تیم ایران در سال 2019 است از این شرایط خارج شوند. ذوب آهن 2،3 بازیکن فوق العاده دارد. برخلاف فولاد که باید بپذیریم تیمی معمولی است. من از ابتدای حضورم چه در زمان باخت، برد یا تساوی این موضوع را گفتم، اما تلاش می کنیم بهتر شویم. چنین حالتی کار نکونام را تا حدی سخت کرده، اما امیدواریم در نیم فصل دوم فرایند خوبی که سرمربی فولاد آغاز کرده است، ادامه بدهیم.

او درباره ناراحتی جواد نکونام پس از پایان این بازی گفت: دلیل ناراحتی جواد این است که 2 هفته در حق فولاد اجحاف شده و در بازی با پرسپولیس و ذوب آهن دست کم باید یک امتیاز می گرفتیم، اما نمی دانم چرا هرجایی من مدیر هستم اشتباهات داوری برای آن تیم زیاد می گردد. همین اشتباهات سال گذشته سبب شد مربی ذوب آهن را در نیم فصل اول از دست بدهیم و این هم شرایط امسال تیم های من است.

آذری شرح داد: این مسائل ذهن مرا به این سمت می برد فوتبال را کنار گذاشته و دیگر مدیریت نکنم چراکه هر جا من باشم داوران خوش شان می آید اشتباه کنند. روز گذشته هم شاهد بودید محمد حسین زاهدی فر چشم هایش را روی صحنه 100 درصد که هیچ 200 درصد پنالتی بست. جالب است کارشناسان هم این اشتباهات را تائید می کنند. زمانی فکر می کردیم این اشتباهات تقصیر فریدون اصفهانیان و داود رفعتی است، اما با حضور هدایت الله ممبینی در کمیته داوران هم این اشتباهات تکرار می گردد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اضافه نمود: وقتی دلیل این اشتباهات را می پرسیم می گویند ناظر داوری از عملکرد داور راضی بوده است. طبیعی است ناظری که در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باشد نمی تواند اظهارنارضایتی کند و عملکرد داور را زیر سوال ببرد. با این وجود اشتباهات داوری به پیکره تیم ها ضربه وارد می کند. متاسفانه با تداوم این فرایند نه تنها شاهد تغییر مربیان و پرداخت هزینه میلیاردی هستیم بلکه ساختار باشگاه ها هم نابود می گردد.

آذری درباره ادعای فریدون اصفهانیان، عضو کمیته داوران مبنی بر اینکه از فصل آینده به صورت قطعی در لیگ برتر از سیستم VAR استفاده می گردد، گفت: من نمی دانم ساز و کار این سیستم به چه شکلی است و چه بودجه ای باید هزینه گردد. البته اگر از VAR استفاده کنیم با این شرایط داوری مان باید داور هر 2 دقیقه یک بار بازی را متوقف کرده و سراغ این سیستم برود. کمک داور ویدیوئی زمانی به درد می خورد که اشتباهات داوری کم باشد. این سیستم در فوتبال دنیا برای اشتباهات تاثیرگذار مانند گل انگلیس به آلمان در فینال جام دنیای 1966 استفاده می گردد.

او اضافه نمود: داوران ما در اصول بدیهی داوری که نیازی به VAR ندارد اشتباه می کنند. در چنین حالتی باید هر 2 دقیقه بازی را قطع کرده و تصاویر آهسته را ببینیم چراکه اشتباهات مان وحشتناک و فوق العاده زیاد است. اینکه برای کمک به داوری وسیله مجهزی بیاورید خیلی خوب است، اما نمی دانم محل بودجه اش و نحوه آموزش سیستم کمک داور ویدیوئی چگونه است. امیدوارم ادعای اصفهانیان مانند صحبت های قبلی اش نباشد. امیدوارم این اتفاق بیفتد، اما اگر بخواهیم از این سیستم هر 2 دقیقه یک بار استفاده کنیم به درد نمی خورد.

آذری درباه احتمال تغییرات بین بازیکنان فولاد در نیم فصل اول گفت: درباره برنامه نیم فصل با نکونام صحبت کرده ایم، اما تاکنون فهرست ورودی و خروجی فولاد معین نشده است. البته برنامه جواد کاملا معین است، اما هنوز کسی را در فهرست خروج قرار نداده است. به هرحال پنجره جابجایی تابستانی و زمستانی برای تقویت نقاط قدرت تیم ها و رفع نقاط ضعف است. این اتفاق در فولاد هم مانند هر باشگاه دیگری رخ می دهد.

او درباره اینکه آیا نکونام بازیکن خاصی را مدنظر دارد یا خیر، بیان نمود: این موضوع محرمانه است و طبق قاعده مدیری مانند من در این مقطع از فصل برنامه های سرمربی اش را تحویل گرفته و اطلاعاتی در این زمینه جمع شده است، اما در حال حاضر دست کم هیچ بازیکنی در فهرست خروج مان نیست.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره حمایت از جواد نکونام گفت: حمایت از سرمربی به عملکرد او برمی گردد. عملکرد نکونام با این تیم متوسط با کسب 16 امتیاز راضی کننده بوده است. ضمن اینکه در 2 بازی اخیر فولاد کمترین استحقاق مان کسب یک مساوی بود. در این شرایط من می بینم اگر ابتدای فصل مهره های بهتری در اختیار جواد قرار می گرفت، می توانست بهتر کار کند. بچه های ما با همین بضاعت تاکنون 16 امتیاز گرفته اند.

او ادامه داد: زمانی شما به این تحلیل می رسید که یک مربی توان جمع کردن یک تیم را ندارد و تیمش از 11 بازی حدود 10 امتیاز جمع کرده باشد. این موضوع مدیرعامل را امیدوار نمی کند، اما مدیری که هر روز سر تمرین است و سرمربی چگونه تلاش می کند و از آن طرف اشتباهات سهوی داوران به او ضربه می زند. برای چه بار مالی اضافه به باشگاه تحمیل کند، و سرمربی را عوض کند؟

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره اینکه اگر جای مسئولان فدراسیون بود مارک ویلموتس را در این شرایط برکنار می کرد یا خیر، گفت: من اگر مسئولیتی در فدراسیون فوتبال داشم از همان ابتدا ویلموتس را انتخاب نمی کردم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 551

به "آذری: بازی شرافتمندانه ای مقابل ذوب آهن برگزار کردیم، داوران ما در اصول بدیهی اشتباه می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری: بازی شرافتمندانه ای مقابل ذوب آهن برگزار کردیم، داوران ما در اصول بدیهی اشتباه می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید